Predstavljanje Wines of Croatia u Londonu

OKUPILO SE VIŠE OD 200 VINSKIH DISTRIBUTERA, KUPACA, SOMMELIERA I MEDIJA
Na inicijativu vinara Ivice Matoševića, Ernesta Tolja i Vlade Krauthakera održano je predstavljanje hrvatskih vina za vodeće predstavnike britanskog vinskog svijeta i poslovanja, „Wines of Croatia“. Vinski distributeri i mediji ističu kvalitetu vina i upozoravaju kako je pravi trenutak za jače pozicioniranje vina hrvatskih obiteljskih vinara na međunarodnom tržištu. Više od dvjestotinjak distributera, vinskih kupaca, sommeliera i predstavnika medija u Londonu je ovog tjedna kušalo hrvatska vina na prvom događanju „Wines of Croatia“, dijelu sveukupnih napora pojedinih domaćih vinara da aktivnom promidžbom na međunarodnoj sceni potpomognu stvaranje hrvatskog vinskog brenda. Inicijatori predstavljanja su trojica vinara – Ivica Matošević, Ernest Tolj i Vlado Krauthaker – koji su, osim svojih, za ovu priliku odabrali i predstavljali vina drugih proizvođača iz Istre, Dalmacije i Slavonije. Britanski vinski distributeri i mediji po događanju su upozorili kako je, nakon pozitivnih medijskih napisa o hrvatskim vinima posljednjih mjeseci, riječ o pravome trenutku za jače pozicioniranje vina obiteljskih vinara na međunarodnom tržištu.
Uz cjelodnevno kušanje, u večernjim satima je za dvadesetak utjecajnih londonskih distributera, sommeliera i kupaca organizirana posebna večera i prezentacija triju hrvatskih vinskih regija, a hrana poslužena uz vina Matošević, Saints Hills i Krauthaker. Događaj u restoranu Notting Hill Brasserie organiziran je uz potporu Hrvatske gospodarske komore. Predstavljanje „Wines of Croatia“ prvo je u nizu međunarodnih vinskih događanja otkad je u rujnu osnovana Koordinacija vinskih udruga i obiteljskih vinarija Hrvatske. Glavni zadatak koordinacije je promidžba vina kao hrvatskog strateškog turističkog i gospodarskog proizvoda, kao i poticanje izvoza.
Za razliku od predstavljanja hrvatskih vina u Londonu u lipnju, nakon kojeg su mediji i vinski kritičari vrlo pozitivno ocijenili hrvatska vina, ovo je prvenstveno okupilo predstavnike vinske zajednice angažirane u kanalima vinske distribucije i prodaje. Činjenica da se, osim medija, šira međunarodna zajednica zanima za hrvatska vina, govori o trenutku u kojem je potencijal za organiziran izvoz vina obiteljskih vinarija na svome vrhuncu, što potvrđuju i distributeri i predstavnici medija koji su bili na događanju. Ugledna vinska novinarka Tara O'Leary uvjerena je kako je, kada je o međunarodnom nastupu hrvatskih vinara riječ, ovo pravi trenutak. „Hrvatska ima tri vrlo različite regije s tri vrlo različite stilistike kvalitetnih vina. Riječ je o podatku koji je potrebno aktivnije komunicirati prema vinskoj zajednici, jer nije dovoljno poznat. S druge strane, oduševljava zajedništvo hrvatskih vinara na događanju poput ovog. U ovim bogatstvima leži potencijal Hrvatske,“ ocijenila je O'Leary. Najveći naglasak predstavljanja „Wines of Croatia“ bio je na hrvatskim autohtonim sortama – Malvaziji istarskoj, teranu, plavcu malom, babiću, pošipu i graševini – vinima koja najbolje odražavaju teritorij i posebnost regija. Posjetitelje je kroz vina, osim vinara, vodio i vinski stručnjak Saša Špiranec. Mnogi distributeri, vinskih kupci i sommelieri iskazali su želju dolaska u Hrvatsku kako bi svojim klijentima iz prve ruke prenijeli iskustva i potencijal ovdašnjih vinskih regija. (REX)