Pokrenite svoju djecu, iskoristite ljeto i pomognite dječjim stopalima pravilan razvoj

VJEŽBANJE S MORENOM
Premalo se govori o problemu spuštenih stopala kod djece čiji je najveći uzrok nedostatak ˝pravog dječjeg˝ igranja i kretanja što posljedično remeti njihov pravilan hod i cjelokupan rast i razvoj. Problemi jesu ozbiljni, ali su rješivi i moguće ih je umanjiti ukoliko ih počnete rješavati u ranijoj dobi, do šeste ili sedme godine starosti. Ravna stopala nisu ni nasljedna, ni urođena, mogu se uočiti tek nakon treće godine kada se na mjestu masnih jastučića počinju razvijati svodovi stopala.

U ranijoj dobi mališani ne hodaju punim tabanom, već instinktivno gaze vršcima prstiju, te srednjim dijelom jer se na tom prednjem dijelu stopala nalaze živci i mišići za regulaciju ravnoteže. Tek se poslije treće godine taj proces hodanja prebacuje na leđnu moždinu i živce, nesvjesni nivo. Tu je važno da vi kao roditelji promatrate bosa stopala svoga djeteta, način na koji dijete hoda, trči, izgled Ahilove tetive (da li je okomita na pod, odnosno paralelna s drugom), da li dijete ima nelagodu, grčenje ili bol u peti, potkoljenicama, da li stopala ujednačeno i jednakomjerno pritišću podlogu.

Djeca koja u predškolskoj dobi nisu stvorila optimalnu motoriku hoda, a još su nosila i premalu obuću zbog čega im se nožni prsti nisu mogli razvijati kako treba, imaju veliku mogućnost da razviju iskrivljenje prsne kralježnice- kifoze, ali i skolioze. Zato, iskoristimo blagodati obale uz koju živimo i svojim primjerom privolimo djecu na vježbanje. I nama odraslima trebaju zdrava, osviještena, mobilna stopala kako bi umanjili veliki broj različitih zdravstvenih problema.

VAŽNO- hodajte bosi, gdje god i koliko god više možete. To vam je masaža i zagrijavanje za današnje vježbe.

Molim vas nemojte kod kuće i na moru koristiti nikakve sandale i papuče. Iako u početku hodanje po kamenčićima i stijenama može biti bolno, vaši temelji za zdravlje čitavog tijela, vaša stopala, biti će vam zahvalna.

Slika 1. Stajanje na jednoj nozi biti će izazov, ali i pravo natjecanje. Uspravnim stavom i održavanjem ravnoteže podignite jednu nogu s koljenom točno u visinu kuka, a prste te noge usmjerite prema podu. Odbrojavajte sekunde. Usporedite sa drugom nogom i tako ponovite 6-8 puta svakom.

Slika 2. i 3. Opruženim nogama u širini kukova ili spojenih stopala zadržavajući uspravan stav polagano se podignite što više na polu prste i pritom svim prstima stišćite podlogu (posebno palčevima), zatim spustite cijela stopala na pod, prenesite težinu tijela natrag, odvojite prste od poda, a petama pojačajte pritisak. Vježbu izvodite jednu minutu.

Slika 4. i 5. U stojećoj ili sjedećoj poziciji što više širite sve prste stopala razmičući ih jedne od drugih, a zatim ih stisnute i njima uhvatite kamenčić. Naizmjenično pola minute, a pobjednik je onaj koji skupi više kamenčića.

I slijedeći prilog biti će posvećen stopalima. Njihova uloga u pravilnom pokretanju i zdravlju cjelokupnog organizma potrebna je i djeci, ali i odraslima svih dobnih skupina. Hodajte bosi, vježbajte i budite sigurniji na svojim nogama.        

(rex)

Facebook komentari