Pokreće se kampanja: Plastično nije fantastično

KAMPANJA ZELENE ISTRE PROTIV PLASTIČNIH VREĆICA
Danas je u prostorijama Zelene Istre, s početkom u 11.30 sati, predstavnica Zelene Istre Irena Burba, održala konferenciju za novinare povodom pokretanja kampanje «Plastično nije fantastično». Zelena Istra, u suradnji s gradom Pulom i gradom Rovinjom, uz potporu Nacionalne zaklade za razvoj civilnog društva pokreće kampanju «Plastično nije fantastično». Ova kampanja je nastala kao odgovor na opće prepoznati problem onečišćenja okoliša plastičnim vrećicama. Posljednjih godina ta je problematika sve aktualnija u svijetu, pa i kod nas. Borba protiv plastičnih vrećica samo je jedan korak, poticaj građanima, da napokon sagledaju širu sliku, aktivno se uključe i doprinesu zaštiti okoliša. «Problem pretjeranog korištenja plastičnih vrećica rezultat je neodgovornog i neodrživog ljudskog ponašanja», istaknula je Irena Burba.
U sklopu kampanje, Zelena Istra, provesti će niz aktivnosti, od edukacije predškolske i školske djece putem radionica, informiranja i edukacije građana, promocijom kampanje putem štandova, izradom tiskanih materijala, platnenih vrećica, projekcijama filmova, nagovaranjem trgovina da se priključe kampanji te da u svoju ponudu uvedu trajne vrećice ili biorazgradive vrećice, medijskom promidžbom kampanje i širenjem ideje. Platnene vrećice kampanje «Plastično nije fantastično» biti će izrađene u Zaštitnoj radionici Tekop Nova iz Pule, te će se na taj način potaknuti lokalna proizvodnja, smanjiti nepotreban uvoz, potaknuti socijalna osjetljivost, jer Tekop Nova je jedina u Istri koja zapošljava ljude s invaliditetom.
Zelena Istra sudjeluje i u kampanji «Zbogom plastične vrećice», zajedno s udrugama Prijatelji životinja, Centar za kompost, Zelena akcija, Eko kvarner, Eko inicijativa, Plavi svijet, PCAP International, Potrošač, Zeleni Osijek i drugi. U sklopu kampanje pokrenuta je peticija za zabranu plastičnih vrećica i to prvenstveno jednokratnih plastičnih vrećica u trgovačkim objektima, te mjere za poticanje korištenja višekratnih platnenih vrećica, torbi i košara. U sklopu info štandova, građani će moći u Puli i Rovinju potpisati tu peticiju. Plastična vrećica je ikona našeg potrošačkog duštva. Baš zato «napad» na nju ima i simbolično značenje protivljenja jednokratnom potrošačkom stilu života današnjice, koje u svojoj mahnitoj potrošačkoj groznici živi od danas do sutra, ne razmišljajući o posljedicama. Slijedeći put kada budete kupovali, ne napuštajte trgovinu s plastičnom vrećicom u ruci, neka vaša slijedeća plastična vrećica ujedno bude i posljednja. (E.O.)