Osnovana Koordinacija vinskih udruga i obiteljskih vinarija Hrvatske

SAŠA ŠPIRANEC IZABRAN ZA KOORDINATORA INICIJATIVE
U Zagrebu je jučer osnovana Koordinacija vinskih udruga i obiteljskih vinarija Hrvatske, tijelo čiji je glavni cilj promocija vina kao hrvatskog strateškog turističkog i gospodarskog proizvoda te poticanje izvoza. Na sastanku u Hrvatskoj gospodarskoj komori, kojem su nazočili predstavnici svih hrvatskih vinskih regija i udruga, u odbor koordinacije izabrani su vinari Vlado Krauthaker i Ivica Matošević te vinarka Mare Mrgudić. Za koordinatora inicijative izabran je vinski stručnjak, Saša Špiranec, a aktivnosti će se provoditi pod nazivom „Wines of Croatia“. Projekt podrazumijeva afirmaciju Hrvatske kao renomirane svjetske vinske regije, visoko kvalitetnih i unikatnih vina, promidžbu vinskog turizma, formiranje jedinstvenog predstavničkog tijela svih obiteljskih vinarija i vinskih udruga te stvaranje dugoročne platforme za izvoz. Financiranje aktivnosti u prvoj je fazi predviđeno od strane resornih državnih i strukovnih tijela, dok u drugoj fazi koordinacija poziva na donošenje zakona o financiranju marketinških aktivnosti vinske industrije.
Sa sastanka je upućen poziv Vladi Republike Hrvatske da se odredi prema vinskoj industriji kao strateškoj grani te da osigura sredstva za pozicioniranje Hrvatske u svijetu kao vinske regije. Temeljem vlastitih iskustava, koordinacija se Vladi nudi kao partner u izradi strategije i operativnih planove te poziva na žuran sastanak zbog iznimno krizne situacije u vinarstvu prouzročene padom tržišta i porastom zaliha.
Koordinacija je sa sastanka pozvala na partnerstvo i velike vinske tvrtke, u promociji Hrvatske kao vinske regije te na ostvarenje drugih zajedničkih ciljeva. Konačno, koordinacija na priključenje aktivnostima poziva sve obiteljske vinarije i vinske udruge koje još uvijek nisu njeni članovi.
Na osnivanje koordinacije vinare je potaknula trenutna situacija na tržištu pogođenom recesijom te potreba jedinstvenih napora u stvaranju strategije promocije i izvoza hrvatskih vina. „Nedvojbeno je da kvaliteta hrvatskih vina raste iz godine u godinu. To ne tvrdimo samo mi, vinari, već je riječ o činjenici koju su potvrdili i najveći svjetski autoriteti vinarstva – od naših međunarodnih kolega, pa sve do kritičara i medija. No, osim individualnih inicijativa vinara, nitko ne poduzima ništa kako bi se hrvatska vina sustavno promovirala i prodavala na međunarodnom tržištu. Ovaj projekt je plan udruženih obiteljskih vinarija koji žele aktivno sudjelovati u izgradnji budućnosti vinske Hrvatske,“ istaknuo je u ime koordinacije vinar i član njenog odbora, Ivica Matošević. „Mi planove operativnih aktivnosti izvoza već imamo, kao i stručnjake koji su spremni raditi kako bi ih proveli. Stoga Vladi i velikim vinskim tvrtkama pružamo ruku partnerstva u smislu rada na projektima koji će vino pozicionirati kao strateški gospodarski i turistički proizvod,“ dodaje Matošević, zaključivši kako je, zbog pada prodaje i punih vinskih podruma, trenutak u kojem se obiteljske vinarije nalaze alarmantan.
Koordinacija prepoznaje dvije faze financiranja ovih aktivnosti. U prvoj, projekte bi financirala resorna državna i strukovna tijela - Hrvatska gospodarska komora, Hrvatska obrtnička komora, Ministarstvo poljoprivrede, Ministarstvo turizma, Ministarstvo gospodarstva i Hrvatska turistička zajednica. U drugoj fazi, koordinacija poziva na donošenje zakona o financiranju marketinških aktivnosti vinske industrije.
Koordinacija je suglasna u činjenici kako šira javnost ne raspoznaje Hrvatsku kao vinsku regiju. Kvaliteta hrvatskih vina kompetitivna je onoj ostalih internacionalnih vinskih regija, a istodobno Hrvatska uvozi pet puta više vina nego što ih izvozi, ističe koordinator inicijative i vinski stručnjak, Saša Špiranec. „Moramo biti svjesni činjenice kako tehnologija proizvodnje i kvaliteta vina rastu, ali se isto ne događa s marketingom vina. U planu promocije koji predlažemo Hrvatska se brendira prvo kao zemlja, a potom se brendiraju njene regije i sorte. U svijet moramo prvo krenuti s najboljim vinima te pokrenuti vinski i gastro turizam kao novu granu turizma koja će poticati izvoz vina,“ pojasnio je Špiranec.
Definirajući pet tržišta prema prioritetima, koordinacija ističe kako je prioritet izvoz u London, New York i Rusiju kao središnje svjetske vinske centre. Potom bi red došao na regiju koja okružuje Hrvatsku, druge europske zemlje s velikom potrošnjom, azijsko i latinsko-američko tržište te, konačno, europske zemlje sa snažnom vlastitom proizvodnjom i razvijenim turizmom. (REX)