Održan prijem za hrabre gasitelje

POSADA „TRITONA“ KOD ŽUPANA JAKOV?I?A
Istarski je župan Ivan Jakov?i? danas primio ?lanove posade remorkera „Triton“, koji su se prvi približili turskom brodu „Und Adriyatic“ i punih ga 20 sati gasili, odnosno hladili te tako sprije?ili najgore. „Pet hrabrih ?lanova posade Uljanikovog broda osobno su se angažirali i izvanredno reagirali u prvoj ovakvoj situaciji na Jadranu. Stru?ni im je tim prisko?io u pomo? nakon dvanaest sati, a Dragan Kablinovi?, Josip Hrelja, Sandro Brezac i Frane Bab? napravili su sve u svojoj mogu?nosti da sprije?e najgore te u tome i uspjeli“, rekao je Jakov?i? te istaknuo kako zbog toga zaslužuju svu hvalu. Jedan od hrabrih gasitelja, Dragan Kablinovi? ispri?ao je da su odmah po dojavi rije?ke Lu?ke kapetanije, bez razmišljanja krenuli ka turskom teretnom brodu duga?kom gotovo 200 metara, te ga sa svoga 30metarskog remorkera gasili i hladili, od osam sati ujutro, do 15 sati idu?ega dana. „Bilo je doista naporno, temperatura je bila visoka, teret na brodu nije nam u potpunosti bio poznat, stoga je svaki tren moglo do?i do neke eksplozije. Najgore od svega bilo je što tada nismo znali gori li strojarnica. Bila je to prva nesre?a ovakve vrste kojoj smo intervenirali, stoga smo nastojali makar sprije?iti brod od pucanja i potonu?a“, ispri?ao je Kablinovi?. Dodao je kako se svako malo ?ula neka detonacija te u šali rekao da su, sre?om, tek idu?i dan, saznali da su, me?u ostalim teretom, na brodu bile i šibice. „?udan žuti,gusti dim obavio je cijelo podru?je, a mi smo se brodu primakli najviše što smo mogli. Prizor je bio pomalo smiješan, s obzirom da je naš remorker pored „Und Adriyatica“ izgledao poput mrava“, rekao je Josip Hrelja. „Nismo znali što to?no gori, no vidjeli smo cerade kamiona i oplate od cisterni te nam nije bilo svejedno“, nastavio je. No, kazao je kako u tom trenu nije razmišljao o strahu i opasnosti, a tek po povratku ku?i, shvatio je ozbiljnost situacije u kojoj je bio. „Kada mi je petogodišnja unuka sjela u krilo i rekla da se bojala za moj život, shvatio sam opasnost kojoj sam bio izložen“, zaklju?io je Hrelja. Svi su se ?lanovi posade složili da je Jadransko more malo te je dovoljno malo one?iš?enje da ga se ugrozi, za što naše službe nisu spremne. Na sre?u, more je toga dana bilo mirno, a u slu?aju juga gašenje bi bilo gotovo nemogu?e. Hrabrim su „Uljanikovcima“ uru?eni darovi te skromna financijska naknada.
Ivan Jakov?i? rekao je kako je bilo mnogo kontroverza oko gašenja broda te konstatirao da plan u slu?aju katastrofa na moru ne postoji. „Valja uložiti veliki novac u sigurnost na moru, posebice zbog ?injenice da mnogo brodova svakodnevno plovi Jadranom. „Rije?ki pomorski servis izrekao je neke smiješne optužbe, koje sada ne bi ni komentirao, no za dva tjedna ?u iza?i sa inicijativom jer nam je ona doista potrebna, nemamo, naime, pravi brod za gašenje i neophodne zaštitne brane. „Potrebna je pametnija studija na Jadranu“, zaklju?io je Jakov?i?. Aleksandar Maras iz Jadranskog pomorskog servisa, za vrijeme havarije prozvao je Župana za nepravodobno reagiranje, što on ni tada nije htio komentirati, no istaknuo je kako ?e se o tome uskoro o?itovati.
Turski se teretni brod duga?ak gotovo 200 metara, sa oko 200 kamiona i 11 tona opasnog tereta, zapalio 6. velja?e oko 5 sati, 13 nauti?kih milja zapadno od Brijuna. Požar na brodu je ugašen ?etvrti dan, a sre?om nije bilo one?iš?enja mora. Kako je navelo Ministarstvo mora, akcija spašavanja broda odra?ena je profesionalno i vlastitim snagama uz poduzimanje svih potrebnih aktivnosti odmah po zaprimanju poziva u pomo? s broda u plamenu, što su potvrdili i stru?njaci tvrtke Smit Salvage, koje je angažirao brodovlasnik, kao i osiguravaju?a društva koja su dala potrebna jamstva Republici Hrvatskoj za troškove spašavanja i eventualno one?iš?enje mora. (P.A.)