Održan Okrugli stol na temu školskog volontiranja i izobrazba ‘Potvrda o stečenim kompetencijama’

Održan Okrugli stol na temu školskog volontiranja i izobrazba ‘Potvrda o stečenim kompetencijama’-96389

U PROSTORIMA ISTARSKE RAZVOJNE AGENCIJE U PULI
Jučer je 16. travnja u prostorijama Istarske razvojne agencije, održan Okrugli stol na temu školskog volontiranja, u organizaciji Udruge ZUM, nositelja projekta VOLUNTEEN.

Na Okruglom stolu se razgovaralo o školskom volontiranju te kako uspostaviti kvalitetne i održive školske volonterske programe. Sudionici Okruglog stola bili su djelatnici srednjih škola, učenici te predstavnici civilnog društva: Vlasta Vujačić, projektna voditeljica u Udruzi ZUM, Aleksandra Lera, projektna voditeljica u Volonterskom centru Istra, Dajana Bošnjak – profesorica i školska koordinatorica volontera u Turističko-ugostiteljstoj školi Antona Štifanića Poreč – Neva Ljuština, profesorica psihologije u Gimnaziji i strukovnoj školi Jurja Dobrile Pazin, Jan Finderle, učenik i volonter u Gimnaziji i strukovnoj školi Jurja Dobrile Pazin, Vesna Pavletić i Marina Bojanić, profesorice i školske koordinatorice volontera u Školi za turizam, ugostiteljstvo i trgovinu Pula, Jelena Rupčić, zamjenica ravnateljice i koordinatorica volontera u Gradskom Crvenom križu Pula, te Helena Babić, voditeljica Prihvatilišta za beskućnike Gradskog Crvenog križa Pula.

Moderatorica Okruglog stola bila je Danijela Ustić, predsjednica Volonterskog centra Istra.

Na samom početku, Vlasta Vujačić je istaknula da prema dostupnim podacima svega 6,9% mladih u Hrvatskoj volontira te čak 70% organizatora volontiranja nemaju educirane koordinatore volontera. Nažalost, slažu se sudionici, volonterstvo se u našoj zajednici nedovoljno cijeni te je nažalost uključivanje mladih u volontiranje, u srednjoškolskoj dobi, prekasno.

Postoji sveopća predrasuda o volontiranju kao “neplaćenom radu” te ga se poistovjećuje s poslom i radnim obvezama. U konačnici, mladi ne prepoznaju vrijednosti i dobitke volontiranjem.

Problem je i što u  školskim kolektivima ne postoji sustavna podrška provedbi volontiranja te ono ponekad ovisi samo o entuzijazmu i interesu pojedinih djelatnika škole. Jedan od zaključka Okruglog stola je da se volontiranje treba sustavno poticati od najranijih nogu, te u osnovnoj školi uspostaviti kvalitetan odgoj za volontiranje. Pavletić je istaknula važnost suradnje s ravnateljima škola kako bi volontiranje bilo sastavni dio kurikuluma škole.

Usto, potrebno je raditi na educiranju svih djelatnika škola i roditelja, ali i senzbiliziranju javnosti o važnosti volontiranja za osobni razvoj i razvoj lokalne zajednice. Jedino se na taj način može se doskočiti suzbijanju predrasuda o volontiranju, kao nečem nevažnom.

Učenik Jan Finderle, istaknuo je problem prijevoza učenika koji žive u manjim lokalnim mjestima što im otežava uključivanje u školske volonterske aktivnosti. S njime se složila i profesorica Ljuština koja je dodala da dodatan problem predstavlja rad škola u dvije smjene. U tom pogledu, vidi se važnost uključivanja u proces Istarske županije. Istarska županija je oosnivač srednjih škola te može pripomoći u riješavanju postojećih prepreka za bolje uključivanje učenika u izvannastavne aktivnosti.

Osim toga, potreno je uspostaviti suradnju s profitnim sektorom koji može ponuditi, povremeno, u svrhu održavanja volonterskih akcija, organizirane prijevoze učenicima.

Aktivnost je sastavni dio projekta VOLUNTEEN. Projekt je sufinancirala Europska unija, kroz Europski socijalni fond, Operativni program “Učinkovit ljudski potencijali 2014.-2020.” u iznosu od 575.930,76. Ukupna vrijednost projekta je 677.565,60 kn.

(Rex/foto:Manuel Angelini)