Odgovor vijećnici Živog Zida Rovinj od Udruge kineziologa Rovinja

Odgovor vijećnici Živog Zida Rovinj od Udruge kineziologa Rovinja-89482

UDRUGA KINEZIOLOGA ODGOVORILA SNJEŽANI ŠTEFANIĆ HOEFEL
Snježana Štefanić Hoefel vijećnica Živog Zida Rovinj izjavila je na facebook stranici Živog zida:

''Jedna od rijetko dobrih stvari koje je nova ministrica napravila jest da je učitelje razredne nastave s pojačanim predmetom stavila s ovim promjenama zakona na mjesto koje im pripada. Naravno, oni su digli bunu, a Sponza koristi priliku da kupi glasove. Prije je bilo da se oni mogu zaposliti u osnovnoj školi ako se ne javi prof ili inženjer te struke, pa je to ukinuto. Imali su ista prava, no sada su opet na starome.

Zamislite koje kompetencije ima učitelj razredne nastave za prvašiće, s pojačanim prirodoslovljem ako je završio negdje u nekom gradiću neko učilište za učitelje za dječicu i želi ista prava kao profesori ili inženjeri fizike, biologije ili kemije.

Ovo što Sponza traži za tajnike I računovođe je isto kupovanje glasova. Istina, oni su završili fakultet, ali za posao koji obavljaju bila bi im dosta i srednja sprema, kako je nekada i bilo.
 
Tako je to kada se profesori tjelesnog upliću u prosvjetu, pa makar to bili i saborski zastupnici, bez da istraže i drugu stranu i još k tome treba imati na umu da su se davno oprostili sa školskim klupama. Zanimljiva je pojava epidemijskih razmjera u našem gradu Rovinju, gdje ambiciozni profesori tjelesnog postaju gradonačelnici, ravnatelji...

Zakon bi se i po tom pitanju trebao mijenjati što prije. Ravnatelji škola prvenstveno bi trebali biti menadžeri, ili imati adekvatnu blisku struku škole kojom upravljaju s mogućnošću napredovanja u polju organizacije i menadžmenta, kako bi škole doveli na jedan viši nivo, a ne da politika zapošljava podobne kojima je cilj samo vlastiti interes položaj i kontrola. Jednostavno rečeno, nastavnik tjelesnog ne može dobro voditi prirodoslovno-matematičku gimnaziju, brinuti se o njenom opremanju i potrebama nastavnika i učenika. Takvo upravljanje u raznim ustanovama podobnih i nekompetentnih je samo kod nas moguće, i to je jedan od glavnih razloga zbog čega nam je država u banani. No doći će i tome kraj.''

Tim tvrdnjama usprotivili su se članovi Udruge kineziologa Grada Rovinja, koji su, po njihovim riječima, bili primorani reagirati na optužbe, neistine, mržnju, koje je iznijela vijećnica Živog zida Rovinja, Snježana Štefanić Hoefl, na Facebook stanici te stranke, a sve na račun nastavnika tjelesne i zdravstvene kulture.

Upravni odbor Udruge kineziologa Grada Rovinja, se sastao, te odlučio da tome mora stati na kraj i da moraju čvrsto braniti njihovu struku, kako takvi pojedinci ne bi više dovodili u pitanje njihovu stručnost, kompetencije koje kao visokoobrazovani ljudi imaju, pa su poslali odgovor vijećnici Živog zida:

''Potaknuti Vašim objavljenim tekstom na službenoj facebook stranici Živog Zida Rovinj, čija ste i sama članica, u kojem ste između ostalog, iznijeli niz neistina, neznanja i optužbi na račun nastavnika tjelesne i zdravstvene kulture, degradirali našu struku pa čak i na kraju zaprijetili rečenicom „ No doći će i tome kraj.“  osjećamo potrebu pojasniti Vam što je prosvjeta, odgoj i obrazovanje, profesor-nastavnik... a sve u svrhu zaštite naše struke.
    
Na samom početku teksta iznijeli ste:  "Tako je to kada se profesori tjelesnog upliću u prosvjetu..." te Vas želimo upoznati s pojmom „prosvjeta“.
    
„Prosvjeta“ je pojam koji obuhvaća školstvo, ukupno obrazovanje i odgoj, različite oblike obrazovanja odraslih, populariziranje znanosti i tehnike, kulturno-umjetničke djelatnosti koje su namijenjene podizanju kulturne razine (prosvjećivanju) općenito. Temelj je prosvjete demokratska zamisao o potrebi sveopćega učenja, obrazovanja i odgoja svih ljudi. Tu su potrebu isticali i zastupali pedagozi J. Á. Komenský, J. Locke, J.-J. Rousseau, J. H. Pestalozzi i dr. Prosvjeta ističe uvjerenje o mogućnosti racionalnoga spoznavanja svijeta svakoga ljudskoga bića, ako mu se primjerenim učenjem omoguće različita znanja.
    
Biti profesor i provesti godine u učionici i zbornici među kolegama te nakon toga  izreći, ovu skandaloznu izjavu o potrebi diskriminacije i određene "kategorizacije" profesora znači da ste u bitnom raskoraku sa školskim sustavom. Danas diskriminirate nas, profesore tjelesne i zdravstvene kulture, a sutra?
    
Pitamo se tko je sljedeći na redu...možda profesori matematike ili talijanskog jezika, ili....
    
A izjava: „Zanimljiva je pojava epidemijskih razmjera u našem gradu Rovinju, gdje ambiciozni profesori tjelesnog postaju gradonačelnici, ravnatelji…zakon bi se po tom pitanju trebao mijenjati što prije “.
    
Zanimljivo je nešto drugo. Kolegice Vi Zakon o odgoju i obrazovanju ne poznajete što bi obzirom na posao koji obavljate ipak trebali, i ne znate kako se ravnatelji školskih ustanova biraju, a s druge strane ova Vaša izjava govori i o tome što mislite o svojim kolegama koji su dali glas upravo kineziolozima, koji sada tu dužnost obnašaju.
    
Zanimljivo je i to da nas prozivate epidemijom (bolešću). Teške riječi za svaku osudu te Vam moramo skrenuti pozornost da trenutačno imamo samog jednog ravnatelja kineziologa u šest naših osnovnih i srednjih škola, te jednog zamjenika.
    
Ni nakon ovih izjava nija Vam bilo dosta već ste napisali i sljedeće: „...jednostavno rečeno nastavnik tjelesnog ne može dobro voditi prirodoslovno-matematičku gimnaziju, brinuti se o njenom opremanju i potrebama nastavnika i učenika. Takvo upravljanje u raznim ustanovama podobnih i nekompetentnih je samo kod nas moguće, i to je jedan od glavnih razloga zbog čega nam je država u banani. No doći će i tome kraj.“
    
Profesori tjelesne i zdravstvene kulture, kineziolozi, jesu visokoobrazovane osobe, koji su se svojim radom, volonterstvom, istaknule u polju sporta, zdravstva, ali ponajviše u polju prosvjete, odnosno obrazovanja. Među nama ima i onih koji su vrlo uspješni u polju turizma i ugostiteljstva, te danas uspješno vode svoje ugostiteljske i turističke objekte.
    
Ne, prof. Štefanić Hoefel, neće nikad doći tome kraj na Vašu žalost i bijes jer profesori tjelesnog imaju jednaka prava kao i ostali profesori u školi.
    
O kojoj nekompetentnosti vi govorite? Opet ste u raskoraku. Postoji ustroj školskog sustava, strukture, vlasnički odnosi, školski odbori i naprosto ljudi koji stoje iza svega toga.
    
Naše rovinjske škole su uredne i dobro funkcioniraju poštujući sve pozitivne propise ove države. U školstvo i prosvjetu je uložen ogroman novac od manjih projekata do rekonstrukcije Gimnazije i izgradnje dvorane. Prosvjeta obuhvaća i šire od samog školstva, a doprinos prosvjetnih radnika ovoga grada a napose profesora tjelesnog je također izuzetan.
    
Odgoj i obrazovanje djece nije samo između zidova školskih zgrada već i na sportskim igralištima, bazenima, borilištima, stadionima etc. To su naša djeca koja osvajaju državna  prvenstva i sudjeluju na europskim i svjetskim natjecanjima. To je ona kultura života koja se ne može naučiti već se mora i proživjeti i doživjeti kao pobjeda ili kao poraz. Tjelesni odgoj je ona baza iz koje izrastaju svi naši olimpijski svjetski pobjednici.
    
Uvažena kolegice ako Vam to nije jasno onda ste zbilja promašili zanimanje.

Za kraj samo jedno želimo reći:
„Jaki umovi raspravljaju o idejama, prosječni umovi o događajima, a slabi raspravljaju o ljudima“ –Sokrat.

Udruga kineziologa grada Rovinj

Marita Marić, porpredsjednica Udruge kineziologa Grada Rovinj-Rovigno
Emil Nimčević, tajnik Udruge kineziologa Grada Rovinj-Rovigno
Goran Subotić, član uprave Udruge kineziologa Grada Rovinj-Rovigno
Roberto Krevatin, član uprave Udruge kineziologa Grada Rovinj-Rovigno''

(rex)