Od jučer prometovanje velikim kružnim tokom u Šijani u punom profilu

Od jučer prometovanje velikim kružnim tokom u Šijani u punom profilu-77468

OTVORENA JE UNUTARNJA PROMETNA TRAKA ROTORA U ŠIJANI!
Od jučer, 29. travnja 2017. godine za sva vozila otvorila se unutarnja prometna traka velikog kružnog toka u Šijani na kojemu se privode kraju svi radovi po projektu izgradnje sustava odvodnje gornjeg dijela šijanskog sliva s pripadajućim uređenjem rotora i okolnih lokacija. Građani tako sada mogu kružnim tokom prometovati u punom profilu, kao što im je bilo omogućeno i proteklog ljeta kada su, na zahtjev gradonačelnika Pule Borisa Miletića s ciljem sprječavanja gužvi, za promet bile otvorene obje prometne trake kružnog toka. 

Završno uređenje rotora prema izvedbenom projektu projektantske kuće Urbis d.o.o. estetski zaokružuje cjelinu zahvata u zoni, koju će dodatno obogatiti i predstojeće uređenje i ozelenjivanje ulaza u grad. Naime, Grad Pula će, nastavno na uređenje lokacije rotora i neposrednog okoliša u sklopu projekta Hrvatskih voda, narednih dana započeti s uređenjem samog ulaza u grad i to sadnjom biljnog materijala na centralnoj zelenoj pasici između prometnih traka u nastavku od rotora u Šijani prema Stanciji Peličeti, uključujući i uređenje kružnih tokova kod Konzuma i Medeje gdje završava zahvat uređenja.

Radovi izgradnje sustava odvodnje gornjeg dijela šijanskog sliva i uređenje lokacija oko rotora, kojeg je investitor Hrvatske vode, započeli  su krajem studenog 2015. godine s rokom izvršenja od 18 mjeseci odnosno do 18. svibnja 2017. godine. Osnovni cilj ovog zahvata u prostoru bio je rješavanje problema plavljenja cestovnog čvorišta (rotora) na državnoj cesti D-66, manipulativnih i parkirališnih površina u njegovoj blizini te stambenih i gospodarskih građevina koji se nalaze neposredno uz državnu cestu. Izvedene su retencijske građevine, akumulacije, obodni kanali čija je osnovna namjena smanjenje vrha vodnog vala za vrijeme intenzivnih oborina. Retencijski objekti, akumulacije i obodni kanali značajno produljuju vrijeme retencioniranja vode s pripadajućeg sliva jer je preuzet dio funkcije postojećeg sustava odvodnje, čime je omogućeno funkcioniranje oba sustava koje doprinosi povećanju sigurnosti od plavljenja.

Pored izgradnje kružnog toka na ulazu u grad u Šijani, kao što je već navedeno, izgrađena je i četverotračna dionica u nastavku do Stancije Peličeti s kružnim tokovima, te dionica Stancija Peličeti - Pomer čime je kvalitetno riješen ulaz u Pulu te obilazak prema Pomeru uz daleko sigurnije prometovanje i značajno manje gužve, posebno izražene  u ljetnim mjesecima.

(rex/foto: Manuel Angelini)