Nijemci za turizam na Jadranu odlučiti će last minute

PROBLEM JE SLABA PROMETNA POVEZANOST ISTRE SA NJEMAČKOM
Saznanja sa Međunarodnih turističkih sajmova u Njemačkoj kazuju da će Nijemci, koji slove kao najveći svjetski putnici tijekom godine najčešće putovati u Španjolsku, zatim u Tursku koja za samo 199 eura uključuje sedmodnevni boravak u hotelu s pet zvjezdica i povratnom avionskom kartom. Mnogi Nijemci već su krenuli na put kako bi uskršnje blagdane proveli u Italiji, Austriji, Francuskoj, Portugalu, Grčkoj, Egiptu i drugim mediteranskim zemljama. U odnosu na prošlu godinu manje su zainteresirani za SAD, Tajland, Maleziju i Indoneziju, dok će u Afriku putovati tijekom Svjetskog nogometnog prvenstva. Zainteresiranost je porasla i za Dubai, grad bogatih i prominentnih, gdje sedmodnevni boravak sa spavanjem i doručkom u hotelu kreće stoji samo 599 eura. Popularno odredište su i Karibi. Što se tiče Hrvatske destinacije na njemačkom tržištu, primjera radi, povratna avionska karta na relaciji Frankfurt na Majni – Pula, s presjedanjem u Zagrebu, stoji 305.55 eura, a gdje su još ostali troškovi, negoduju turisti? Trenutno, zračnu direktnu povezanost imaju Zagreb, Split i Dubrovnik. Iz Njemačke za Pulu autobusna i željeznička linija do ljetnih mjeseci ne postoji. Putnici vlaka ili autobusa za Pulu moraju presjedati u Rijeci. Pretpostavlja se da će trećina Nijemaca provesti godišnji u svojoj zemlji. Njemačka Turistička zajednica prošle godine zabilježila je turistički porast od dva posto u odnosu na 2008. Turistička branša tvrdi da je sve veća atraktivnost destinacija, dok neki smatraju da je uzrok tome globalna kriza. Kako bilo da bilo, u Njemačkoj, minimalna cijena sendviča je 2, a kupanje u bazenu 3.50 eura. Dnevni troškovi gosta u Njemačkoj kreću se oko 100 eura, dok u inozemstvu penju se do 70%. Osim toga, u ovdašnjim turističkim destinacijama wellness liječenje, kao posao budućnosti i zarade vrlo je dobro organiziran. Turisti iz južnog dijela Njemačke za uskršnje blagdane uglavnom traže kratka putovanja među kojima je i Hrvatska. Ovih dana upita kod turoperatora veoma su rijetka. Nijemci su oprezni i čekaju do zadnjeg trenutka što ukazuje na last minute rezervacije. Rezervacija smještaja sve više jača putem Interneta, a preko njega se i trećina Nijemaca informira. Od hrvatskih županija, najviše bi, po broju gostiju, zbog blizine, mogla profitirati Istarska županija. U posljednjih pet godina u Njemačkoj je udio rezervacija putem Interneta, u odnosu na klasične rezervacije, porastao sa sedam na 12%. S druge strane, i promet u agencijama pao je za sedam posto. Njemački turist nije više onaj koji je znao reći: „100 njemačkih maraka više ili manje, ne igra ulogu.“ On danas gleda na svaki euro, a posebice na ponudu. (Silvano Jelenić)