Na leđima palih divova

Na leđima palih divova-89585

2. BIJENALE INDUSTRIJSKE UMJETNOSTI NA 10 ISTARSKIH LOKACIJA PREDSTAVLJA RADOVE 27 UMJETNIKA
U Augustovom hramu u Puli održano je otvorenje 2. Bijenala industrijske umjetnosti - Na leđima palih divova.

Od sredine srpnja do kraja listopada ove godine u istarskim gradovima Labinu, Raši, Vodnjanu, Puli i Rijeci održat će se drugo Bijenale industrijske umjetnosti – Na leđima palih divova (20/7/2018 – 28/10/2018) u suorganizaciji Labin Art Expressa XXI s MMSU Rijeka i Arheološkim muzejom Istre i u sklopu projekta Rijeka Europska prijestolnica kulture 2020. Bijenale kuriraju članice kustoskog kolektiva Što, kako i za koga/WHW kojeg čine Sabina Sabolović, Nataša Ilić, Ana Dević i Ivet Ćurin, a na deset istarskih lokacija predstavljaju se radovi dvadeset i sedam domaćih i stranih umjetnika i umjetničkih kolektiva među kojima se posebno ističu Oscar Murillo, Phil Collins, Nikolay Oleynikov, Laure Prouvost, Marko Tadić, Želimir Žilnik, Vlatka Horvat, Matija i Mauricio Ferlin, Božena Končić Badurina, kolektiv Škart, Fokus grupa itd.
Trodnevno otvorenje 2. Bijenala industrijske umjetnosti započelo je u četvrtak, 19. srpnja u Vodnjanu, nastavilo se danas u Puli, Raši i Labinu, a završava 21. srpnja u Rijeci.


Posrnuli divovi u cijeloj priči su pulske znamenitosti uključene u ovu izložbu…
‘Nama je izuzetno drago da možemo ‘dati svoja leđa’ i da se na tim leđima može izraditi prezentacija suvremene umjetnosti… to je zaista najbolja priča o spajanju različitosti. Dajemo Arenu i Augustov hram kao dva najvrjednija objekta. To je sukob i dijalog kulture. Drago nam je što nas je Labin Art Express pozvao te je dio našeg materijala izložen i u Labinu i u Rijeci. U Areni danas otvaramo izložbu svjetlosne instalacije turske umjetnice u kojoj se također spaja staro i novo, a nastavlja se na Visualia festival. Obje naše izložbe ostaju otvorene do 28 listopada', poručio je Darko Komšo ispred AMI-ja.

Zadovoljstvo otvorenjem izložbe u ovom atraktivnom prostoru na glavnom pulskom trgu Forum, izrazila je I dogradonačelnica Pule Elena Puh Belci:
‘I više smo nego zadovoljni što smo ušli u ovu priču. Tu smo s ostala tri istarska grada uz Rijeku, riječ je o spoju modernog i klasičnog, to je nešto što objedinjava našu populaciju. Prilika je to i da privučemo naše sugrađane i turiste da uđu u naše objekte’.

Nekoliko riječi o izložbi rekao je I sam autor izložbe Oscar Murillo:
‘Izložbu sam slagao nekoliko godina I vezana je uz različite dijelove svijeta. Ovdje ona ima potpuno drugačiji kontekst, u cijelu priču unosi moment zbunjenosti ali se itekako može povezati sa susjednim brodogradilištem’.

Otvorenju izložbe je prisustvovao i Dean Zahtila ispred L.A.E. koji je izložbom najavio početak suradnje s Arheološkim muzejom Istre, te se ujedno zahvalio svim sudionicima, njima 27 iz svih krajeva svijeta. Zahvalio se partnerima te pozvao građane na druge izložbe u sklopu ovog projekta.

Realizirajući se kao suradnički projekt L.A.E. XXI, MMSU Rijeka i Arheološkog muzeja Istre, uzimajući rudarski lokalitet Labina kao ishodišnu točku i svojevrsno imaginarno središte, bijenale nastanjuje različite lokalitete Istre i Primorja vezane za antičku, industrijsku i recentnu povijest regije: KUC Lamparnu u Labinu; napušteno kino u Raši; MMSU u Rijeci; Augustov hram, Galeriju Amfiteatar – Arena i SENSE – Centar za tranzicijsku pravdu u Puli; Apoteku – prostor za suvremenu umjetnost u Vodnjanu; Narodni muzej i Gradsku knjižnicu u Labinu. Organizacijska i prostorna ekspanzija naglašena je i uključivanjem postojećih lokacija ili uklapanjem dijelova muzejskih kolekcija u itinerer bijenala kako bi se razgrnuli povijesni slojevi i kako bi se rascjepkane niti priča o regiji iznova zaplele.

Lokacije 2. Bijenala industrijske umjetnosti:
Pula: Galerija Amfiteatar – Arena / Augustov hram – Forum / SENSE – Centar za tranzicijsku pravdu
Labin: KUC Lamparna / Pijacal / Muzej Grada Labina / Gradska knjižnica Labin /
Vodnjan: Apoteka – prostor za suvremenu umjetnost
Raša: Kino Raša
Rijeka: Muzej moderne i suvremene umjetnosti Rijeka.

(REX/Doris Floričić)