Modeli kreativne suradnje škola– obitelji – zajednice u gradu Poreču

CJELOGODIŠNJI MINI PROJEKTI RAZREDNIH ODJELA
Moderna vremena, brojni rizici današnjice, uloge iz kojih nastupaju nastavnici i roditelji želeći poručiti najbolje djeci i mladima veoma su kompleksne te zahtijevaju promjene i prilagodbe.  Otvaranje škole prema roditeljima te poticanje partnerstva škole, roditelja i zajednice Osnovna škola  Poreč razvija već treću godinu. Osmišljavaju se vrijedni, cjelogodišnji mini projekti razrednih odjela u kojima učestvuju djeca, nastavnici, roditelji i predstavnici zajednice u cilju poticanja zdravog rasta i razvoja djece i mladih.  Projekti su specifični, kreativni i otvoreni, osmišljeni prema potrebama djece i očekivanjima roditelja, a  potiču povezivanja djece i najvažnijih odraslih u njihovu okruženju u cilju uspostavljanja suradničkih odnosa i uzajamnog povjerenja.  U projekte škole uključuje se zajednica te tako  pruža podršku svim inicijativama za zdravlje obitelji prvenstveno kroz projekt Zdravi grad Poreč.Koliko ovakvi projekti mogu biti posebni i zadovoljavati specifične interese djece pokazao nam je 6.b razred i njihova razrednica prof. Nevenka Mandić.
Projekt je osmišljen kao zajednički rad djece i roditelja na tekstu knjige “Lav, vještica I ormar” S.C. Lewisa, u malim grupama, u prostorima škole, u periodu od 19 do 23 sata uz prigušena svjetla svijeća.  Da bi ostvarili partnerski odnos sa svojom djecom  i ravnopravno sudjelovali u  zadacima, roditelji su pročitali navedenu knjigu ili pogledali film i tako odradili pripremu za temu koja je djeci uobičajena. U  radnim grupama roditelji i djeca su razgovarali, pregovarali, zajedno učili, oblikovali sadržaje, izmjenjivali dojmove te motivirano kreirali zanimljive završne prezentacije. Grupe su imale vrlo različite zadatke i to: ilustrirati scenu iz romana, objasniti insert iz filma i usporediti ga sa knjigom, dramatizirati jednu scenu, pripremiti maske i scenski pribor, usporediti hrvatski i njemački prijevod romana, pratiti i prezentirati rad svih grupa …Sve se odvijalo navečer kako bi djeca doživjela prostore škole u vrijeme kada je škola uobičajeno zatvorena. Atmosferu su obogatili svijećama i predano radili na svojim zadacima surađujući s roditeljima. U svakoj grupi djeca i roditelji su se izuzetno trudili i pokazali kako mogu kvalitetno provoditi vrijeme zajedno radeći na istim sadržajima i zalažući se za isti projekt.
Završne prezentacije svih grupa  realizirane su do 23 sata kako bi se djeci poslala poruka o zakonskoj regulativi prema kojoj su 23 sata granica do koje mogu boraviti izvan svojih kuća naročito ako nisu u pratnji roditelja. Rad na projektu je pokazao da uistinu postoje različite mogućnosti za suradnju, projektno partnerstvo i kvalitetnu komunikaciju djece i odraslih u njihovim životima te da ih je potrebno poticati, njegovati i razvijati.