Mladi Puljani aktivirali se u čišćenju ližnjanske plaže Marlera

AKCIJA ČIŠĆENJA OD IZVORA DO MORA
Ususret nadolazećoj ljetnoj sezoni jutros se na ližnjanskoj plaži Marlera okupilo četrdesetak mladih volontera u akciji čišćenja pod nazivom #Plogging. Potaknuti švedskim trendom koji objedinjuje trčanje i istodobno skupljanje smeća, ekološki osviješteni članovi Info-centra za mlade ZUM i Volonterskoga centra Istra odlučili su trčeći korak ovom prigodom zamijeniti šetnjom po jednoj od najljepših plaža na tome području i spojiti to s korisnom akcijom tijekom koje su očistili tri kilometra obale.

Akciju čišćenja smećem preplavljene plaže Marlera mladi su Puljani u suradnji s općinom Ližnjan organizirali u želji da osvijeste svoje sugrađane o problemu onečišćenja okoliša i, u nedostatku sredstava, nerijetkom zanemarivanju slabije razvijenih područja udaljenih od većih gradova.

„Najveća je prijetnja našemu planetu vjerovanje da će ga netko drugi spasiti, a taj netko drugi možemo biti samo mi i zato ovom akcijom želimo skrenuti pozornost na osobnu odgovornost svakoga od nas u brizi za okoliš počevši od matične lokalne zajednice koja je dijelom svjetskoga ekosustava. Odabrali smo upravo plažu Marlera na koju, zbog njezina položaja i morskih struja, dopluta velika količina nepropisno bačenoga otpada iz okolnih mjesta. Kako se naša omiljena plaža ne bi do ljetnih mjeseci ponovno napunila smećem, pozivamo sve da odgovorno postupaju s ambalažom i drugim otpadom“, izjavila je Tihana Fontana uime Volonterskoga centra Istra, jednoga od organizatora akcije čišćenja.

Akcija čišćenja, za koju je Coca-Cola u Hrvatskoj osigurala potrebnu opremu, održana je u sklopu njezina društveno odgovornoga projekta Od izvora do mora, koji se provodi drugu godinu zaredom. Projekt je usmjeren na čuvanje područja uz hrvatske vode – rijeke, jezera i obale Jadranskoga mora. U suradnji s nevladinim udrugama i institucijama potiče se i podržava akcije čišćenja obala te podiže svijest građana o važnosti odgovornoga odlaganja ambalaže i čuvanja okoliša. U prošloj je godini širom Hrvatske održano 12 akcija čišćenja, a nova je sezona projekta počela akcijama u Velikoj Gorici i sad u Ližnjanu.

„U Coca-Coli svjesni smo da je problem onečišćenja okoliša jedan od najvećih s kojima se svijet danas suočava. Projekt Od izvora do mora jedan je od načina na koji i mi, u suradnji s vladinim institucijama i udrugama civilnoga društva, želimo pridonijeti njegovu rješavanju, odnosno očuvanju hrvatskih prirodnih ljepota i čistoći okoliša. Drago nam da je projekt naišao na tako dobar odziv udruga i građana jer znači da su mnogi prepoznali njegov cilj. Potaknuti dobrim prošlogodišnjim rezultatima nadamo se sudjelovanju još većega broja udruga i građana ove godine, a time i još manjoj količini otpada u našemu okruženju”, istaknula je Boška Trbojević, direktorica Odjela za komunikacije i odnose s javnošću za Hrvatsku, Bosnu i Hercegovinu i Sloveniju.

Sve udruge zainteresirane za organizaciju akcija čišćenja mogu se do kraja listopada 2019. prijaviti putem mrežne stranice http://www.odizvoradomora.hr, a organizatori triju akcija u kojima će biti prikupljeno najviše otpada po sudioniku bit će nagrađeni novčanim iznosima od 15 000, 10 000 i 5000 kuna na kraju ovogodišnjega, drugoga ciklusa projekta.

(REX)

Facebook komentari