Kako prebroditi stres u ovim izazovnim vremenima (COVID-19)

PIŠE MORENA POGLAJEN CARIĆ, VIŠA TRENERICA FITNESSA I VODITELJICA SUNSET CENTRA PULA
Dragi čitatelji, nadam se da ćemo se u ovim trenucima više čitati i međusobno si na različite načine pomagati. Puno se zadnjih dana priča i piše o stresu, panici, strahu, ekonomskim učincima, otkazima, oboljelim, izoliranim ili umrlima.... svemu jako lošem. Da li itko razmišlja kako to utječe na zdravlje u cjelini? Da li razmišljate
kako pomoći tijelu da prebrodi ovu situaciju, ne samo da ga sačuvate od virusa nego da mu pomognete da sačuva vitalnost i zdravlje svih sustava i za vremena kada ova situacija prođe?

Ovo je još jedan udar na tijelo, a prije ovog bilo ih je bezbroj i posljedice tih udara nisu ostale samo u našoj ˝glavi˝, već su i još se slažu u čitavom našem tijelu i svaka stanica ga pamti. Oni komprimiraju, stišću i blokiraju cijelo naše tijelo i sve organske sustave. Zato uz mjere za zaštitu od virusa obratite pažnju i na sebe i učinke stresa na tijelo kako bi nakon ovog drugačijeg ˝odmora˝ nastavili život snažniji i s višim kapacitetom svih tjelesnih sustava. Moji savjeti su i dio filozofije Body tehnike, kineziološke aktivnosti koju provodimo u našem franšiznom centru u Puli.

1. Disanje (slika 1.) tri D disanje dijafragmom. Kroz dah se najbolje možemo povezati sa svojim tijelom. Udisaj kao plima širi tijelo i puni ga kisikom, a izdisaj kao oseka skuplja tijelo i čisti ga od toksina. Slika dijafragme je važna da vidite njezinu cijelu površinu i da nakon što osvjestite mjesto u koje vi najviše dišete u drugom koraku vizualizirate cijelu dijafragmu (prednji, bočni i stražnji dio) i dišete tako da pokrećete cijeli veliki dišni mišić-dijafragmu.

2. Tri osi kretanja kralježnice (slike od 1-5) važne su jer takvim pokretima stimuliramo duboke mišiće uz kralježnicu i povećavamo funkciju samog mozga, a time utječemo i na zdravlje psihe. Izvođenjem ovih vježbi kroz 5-10 minuta svakodnevno stimulirate proprioceptore (živčane stanice) koje komuniciraju s mozgom i javljaju mu što se dešava u tijelu, a istovremeno djeluju kao ˝čistači˝stresnih i negativnih misli. Kralježnica je glavni životni stup i zato je važno u ovim situacijama što više sačuvati njezinu funkciju.

3. Otklanjanje umora - kad god je prisutan stres, on preko hormona ubrzava rad svih organskih sustava i troši naše ˝baterije˝. Kvalitetan san po noći svakako je prvi savjet za otklanjanje umora ali za punjenje tijela vrlo je važno i prirodno svjetlo tj. boravak na svježem zraku i suncu (na prozoru, balkonu ili u vašem dvorištu), umjereni i raznovrsni pokreti, križni pokreti (kao kad hodamo uz naglašeniji pokret rukama), duboko i osvješteno disanje da napunite tijelo i povećate njegove kapacitete.

4. Puno tople tekućine, inhalacije, parenje i tuširanje toplom vodom pomoći će umirivanju živčanog sustava ali i vlaženju sluznica kako bi se ispirali virusi.

5. Vježbanje, sportske ili rekreativne aktivnosti- kad je konstantno prisutan stres naše preporuke su umjerena i raznovrsna tjelovježba na otvorenom koja vam neće pretjerano crpiti energetske resurse. U ovim trenucima vježbanje vas treba energizirati, vitalizirati i umiriti centralni i periferni živčani sustav kako bi ste stvarali zalihe energije i vitalnosti (ne zalihe hrane i ostalog), a ne dodatno iscrpljivali ionako iscrpljen sustav.

6. Hrana neka bude bogata povrćem i voćem sa što manje svega onoga što povećava upalne procese u tijelu. Žvačite hranu jer ćete tako manje pojesti, a apsorpcija će biti bolja. I za kraj si osigurajte zdrave odnose i pozitivne emocije. Pokušajmo iz cijele ove situacije izvući ono najvažnije, da ne činimo drugima ono što ne želimo da drugi čine nama. Budimo bolji ljudi!

(rex/Morena Poglajen Carić)

Facebook komentari