Izložba „Dobri duh festivala“ Predraga Spasojevića

IZLOŽBA PLAKATA FILMSKIH FESTIVALA – HUIU GALERIJA, ČETVRTAK, 21.3. U 20 SATI
u četvrtak, 21. ožujka 2019.g. u 20.00 sati, HUIU galerija u Zagrebačkoj 27 - Pula na otvorenje izložbe plakata filmskih festivala „Dobri duh festivala“ Predraga Spasojevića.

Izložba je prvi put predstavljena publici u sklopu Pulskog filmskog festivala 2014. godine. Danas nakon gotovo pet godina imamo čast ponovno ugostiti bogat opus značajnog pulskog dizajnera, Predraga Spasojevića, kako bi novim školskim generacijama omogućili da se upoznaju s jednim područjem njegovog rada - filmskim plakatom.

"Predrag Spasojević još kao student Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu započinje suradnju s Pula film festivalom, odnosno ondašnjim Festivalom Jugoslavenskog igranog filma (FJIF). Godine 1984. oblikuje prvi plakat – bombon-Arenu – a nastavlja sa serijom vizualnih rješenja, gotovo u kontinuitetu, do 1991. Za 32. FJIF iz 1985. kao formalnu osnovu odabire režisersku stolicu, a za 33. festival temu posreduje na nekonvencionalan i duhovit način komponirajući nekoliko redova kino sjedalica među kojima stoji strašilo raširenih ruku napunjenih filmskim vrpcama. Rješenje plakata, međutim, izazvalo je oprečne javne kritike.

Različita tumačenja spornog strašila vremenom su pala u zaborav sve dok 1987. nije stigla vijest iz Los Angelesa da je isti plakat dobio II. nagradu Key Art Awardsa prestižnog Hollywood Reportera. Uz to, posebnu nagradu za dizajn dobio je i Predragov plakat za 21. MAFAF iz 1986., koji “predstavlja ribež na kojem netko riba film“. Ništa manje nisu bili zapaženiji i uspješni plakati s Bebama ili Vješticama, a završava plakatom za otkazani FJIF 1991. godine.

Nakon poduže stanke, godine 2007., sada već zreli Spasojević, ponovno oblikuje vizualni identitet 54. Pula film festivala. Ovoga puta naglasak ne stavlja na fotografiju nego na ilustraciju jednostavnog, dopadljivog i dobrohotnog bijelog duha koji dominira na svim detaljima filmskog vizuala uz slogan Dobri duh filma. No, s ćudljivom moći plakata Spasojević se ponovo susreće kod
prezentacije najavnog plakata za sljedeći, 55. festival. Zbog “provokativnog i nemoralnog“ idejnog rješenja, organizator odustaje od realizacije. Uz dosjetljiv slogan Deset dana kreacije na plakatu je prikazana Arena prema kojoj hitaju stilizirani spermiji; osim jednog koji se kreće suprotnim smjerom. Oblikovanje nije bilo ništa manje dopadljivo od Dobrog duha filma, ali je poruka (pre)doslovno iščitana kao vulgarizacija filmskog medija i jednog spomenika kulture.

Bilo kako bilo, dobri duh festivala nije se više ponovio."

(REX)

Facebook komentari