Istarski srednjoškolci na trećoj simuliranoj sjednici Hrvatskog sabora

Istarski srednjoškolci na trećoj simuliranoj sjednici Hrvatskog sabora-58637

U SABORU SREDNJOŠKOLCI IZ BUZETA, ROVINJA I PULE
Hrvatski sabor u suradnji s Agencijom za odgoj i obrazovanje organizirao je u ponedjeljak, 25.05.2015. treću simuliranu sjednicu Hrvatskoga sabora za učenike srednjih škola. U radu sjednice sudjelovali su učenici iz 32 srednje škole i 2 učenička doma iz svih dijelova Hrvatske, njih 151. Tema rasprave na ovogodišnjoj simuliranoj sjednici bila je sprječavanje nereda na sportskim natjecanjima, odnosno donošenje Zakona. Iz Istarske županije sudjelovali su učenici iz četiri srednje škole: Srednja škola Buzet, Srednja škola Zvane Črnja iz Rovinja, Ekonomska škola Pula i Gimnazija Pula.

   SŠ Buzet predstavljali su učenici Fran Katarinčić i Erik Uran. Pripadali su Klubu zastupnika Blanke Vlašić, a pratila ih je mentorica Jasminka Miletić. Srednja škola Zvane Črnje iz Rovinj bila je predstavljena učenicima koji su bili u klubu zastupnika Franje Bučara: Adi Tufek, Ines Hardi, Rita Rumboldt, Jasmin Dergić i Marko Samardžić, s mentoricom Gordanom Radetić-Berić. Ekonomska škola Pula predstavljena je učenicima koji su bili u klubu zastupnika Dražena Petrovića: Korina Lajić, Kristian Kovačević, Eleonora Magdić i Lina Domitrović, s mentorom Zoranom Orbovićem. Gimnaziju Pula predstavljale su učenice Valeria Kirac i Sara Sinčić koje su bile u klubu zastupnika Krešimira Ćosića. Pratila ih je mentorica Tanja Carić.

   Na početku sjednice učenicima se obratio predsjednik Hrvatskoga sabora Josip Leko koji je ohrabrio učenike rekavši da nastave aktivno sudjelovati u radu simuliranih sjednica jer se tako bolje uči o demokraciji, a oni su generacija na kojoj počiva budućnost Hrvatske.
– Demokracija ima svoju snagu i moć, a ona se treba odražavati i u moći institucija koje predstavljaju zakonodavnu, izvršnu i sudsku vlast, rekao je Leko.

   Na sjednici je nazočila i predsjednica Ustavnoga suda Jasna Omejec.
- Simulirane sjednice parlamenta odličan su način učenja o demokratskom dijalogu, parlamentarnoj kulturi, civiliziranom ponašanju i građanskom odgoju, rekla je Omejec.

   Simulirajući rad Hrvatskoga sabora - od rada u klubovima zastupnika (koji su dobili imena po vrhunskim hrvatskim sportašima) mjerodavnim odborima te na plenarnoj sjednici – učenici/zastupnici proveli su raspravu i usvojili amandmane na postojeći Zakon o sprječavanju nereda na sportskim natjecanjima. Tijekom rasprave na plenarnoj sjednici iznijeli su svoja razmišljanja o temi i predložili konkretne prijedloge za suzbijanje nereda i huliganstva na sportskim natjecanjima, među ostalim, jačanje preventivnih mjera edukativnim projektima, izricanje oštrijih sankcija za prekršitelje, jačanje kontrole ulaska na stadione koje će osim policije provoditi samo profesionalni redari, poticanje klubova na zbližavanje s njihovim navijačima zajedničkim projektima ili organizacijom posjeta drugim stadionima, objavljivanje edukativnih projekata na internetskim stranicama klubova i obrazovnih institucija itd.

   Simuliranu sjednicu pratio je i dio saborskih zastupnika, predstavnici Vrhovnoga suda, Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta, Ravnateljstva policije te Agencije za odgoj i obrazovanje. Provođenjem edukativnih programa kao što je Simulirana sjednica za učenike srednjih škola, Hrvatski sabor slijedi najbolje tradicije europskih parlamenata koji promiču učenje mladih za aktivno i odgovorno građanstvo. Agencija za odgoj i obrazovanje Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta ovaj projekt uvodi u škole s pomoću nastavnog predmeta Građanski odgoj i obrazovanje. Rex