Internetski mediji sa vlastitim sadržajem ostvarivati će prihod iz marketinga

WEEKEND MEDIA FESTIVALA-„FREE OR FEE“   
Prvog dana Weekend Media Festivala u Rovinju posebno je zanimanje izazvalo predavanje „Free or Fee“ -„Besplatno ili s pretplatom", a kao konačni zaključak trebaju li se naplaćivati ili ne sadržaji na internetu moglo bi poslužiti iskustvo New York Timesa. Slučaj ovog medija javnosti prezentirao Mislav Malenica iz tvrtke Knopso. New York Timesa je naime još 2005. počeo naplaćivati sadržaj no zbog pada sa 13 milijun posjetitelja na „mizernih“ 227 tisuća posjetitelja ovaj model naplate sadržaja u cijelosti  je propao.  Malenica je istakao kako su u ovoj novinskoj kući pokrenuli novi sustav "Pay-walla" u kojem ja zamišljeno da 20 vijesti  budu dostupno besplatno dok bi se ostali sadržaji plaćali. U New York Times su za ovaj sustava navodno izdvojili 40 milijuna eura iako je veća na „prvu loptu“ ovako zamišljen sustav odmah razapet od strane kritičara. Boris Trupčević direktor Styrijinih medija u Hrvatskoj rekao je kako njihovi mediji neće naplaćivati svoje sadržaje no da je već pomalo umoran od prognoza kako će printani mediji propasti. „Nema boljeg sustava naplate od onog kojeg ostvaruju printani mediji, ja tebi dam sadržaj a ti ga na kiosku platiš. Osamdeset posto naših prihoda ostvaruje se na ovaj način i već sam umoran od predviđanja kako će „print“ odumrijeti. Novca na internetu ima i biti će ga sve više, i rasti će najmanje 5 do 10 puta. Oni koji se trebaju brinuti su televizije ne „printani“ mediji. Naši mediji se razvijaju kroz više kanala i nisu ugroženi „- rekao je Trupčević.  Tomislav Wruss direktor medija u EPH-u tvrdi kako novaca na internetu ima i kako internet unatoč uvjerenju koje vlada nije besplatan. „ Procjena je da se na internet oglašavanje u Hrvatskoj potroši oko 18 milijuna eura godišnje, no i dalje nas uvjeravaju kako velik dio marketinškog kolača odlazi na televizije. Moguće je da marketing televizijskih kuća raste, po nekim procjenama on iznosi čak 100 milijuna eura zato je apsurdno tvrditi kako novaca za marketing nema a je eto tvrdim da novca ima i ja mu uporno govorim „dođi, dođi…, valjda će i agencije to shvatiti“ kaže Wruss. Branko Čakarmiš iz slovenske POP televizije naglašava kako je glazbena industrija primjer na koju se trebaju ugledati mediji. Prilagodba i originalni sadržaji, pravo novinarstvo, a ne prepisivanje sadržaja ključne su stvari koje će biti uvjet za oglašavanje na internetu. (N.M.)