Hrvatska na havariju reagirala uspješno?

VRŠI SE ANALIZA EVENTUALNOG ONE?IŠ?ENJA MORA
Napokon brod koji je sve do sad prijetio one?iš?enjem mora kre?e putem Trsta na remont i to u pratnji 2 talijanska i 2 hrvatska teglja?a, brzinom dvije do tri milje na sat. Brod bi sutra prije podne trebao sti?i u trš?ansku luku, a ruta kretanja pratiti ?e se i elektronskim putem.Unato? strahovanju javnosti zbog nespremnosti Hrvatske na ovakve doga?aje, mjerodavne institucije za sada neslužbeno predvi?aju da do one?iš?enja mora nije došlo iako ?e rezultati analize koju provode stru?njaci rovinjskog Instituta za istraživanje mora biti  poznati tek za 10-ak dana. Naime, oni su skupljali filtrate s morskog dna diljem rute kojom se brod kretao jer filtrati uz sebe vežu otrove ako ih ima.Udruga "Eko Kvarner" koja se i do sada oglašavala u svezi s ovim problemom, danas je poslala i otvoreno pismo premijeru Sanaderu u kojem zahtijeva javnu raspravu o havariji broda uz argument da Hrvatska nije bila spremna za tu akciju. Ipak u Ministarstvu isti?u da je akcija spašavanja broda odra?ena profesionalno te da je za troškove spašavanja broda Hrvatskoj osigurano 250 tisu?a dolara. Osim toga, osigurano je još i milijun eura za
troškove sanacije one?iš?enja mora ako do njega do?e. Firme Norske Veritas i Smit ?ini se smatraju akcije Hrvatske koje su vršene do njihova dolaska, a koje su zapravo obuhvatile samo pripremu broda za spašavanje, dobro obavljenim poslom. Ipak, ne možemo se oteti dojmu da smo imali sre?e da se umjesto turskog broda koji nije prevozio zna?ajno opasan teret, isto dogodilo tankeru. Posljedice za Jadran bi u tom slu?aju bile katastrofalne. (D.F.)