Hrvatska na 50% lanjskog turističkog rezultata

Hrvatska na 50% lanjskog turističkog rezultata-112416

HTZ ZA 2021 PLANIRA USMJERITI AKTIVNOSTI NA BLISKE DESTINACIJE
Danas je održana online 72. sjednica Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice na kojoj su članovi vijeća prihvatili prijedlog Godišnjeg programa rada HTZ-a za 2021. godinu. Uz članove vijeća sjednici je prisustvovala ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac te direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić.

„Pokazali smo odgovornost i vodimo brigu o očuvanju turističkog sektora. Zajedničkom suradnjom, uspješno odgovaramo izazovima pred nama, vodeći se mišlju inovativnog, otpornog i održivog turizma. Iako je turistička godina za Hrvatsku započela u ozračju optimističnih najava i pozitivnih pokazatelja siječnja i veljače, pandemija je turistički sektor već u ožujku uvela u vrlo teško razdoblje. Tijekom ljetnih mjeseci imali smo zadovoljavajuće pokazatelje, što potvrđuje i činjenica kako je Hrvatska bila jedna od najuspješnijih destinacija južne Europe i Mediterana. Hrvatski turistički sektor vrlo brzo se prilagodio situaciji, a naše aktivnosti ciljano smo usmjerili na domaće tržište te odabrana strana tržišta. U cilju unificiranosti i konsolidacije planiranja i izvješćivanja, ali i što kvalitetnije povezanosti HTZ-a s regionalnim odnosno lokalnim turističkim zajednicama, donijeli smo i novu Metodologiju i standarde planiranja temeljene na novoj strukturi zadaća na svim razinama. Jučerašnjom Odlukom Vlade Republike Hrvatske, pokrenuli smo aktivnosti izrade Strategije razvoja održivog turizma do 2030. godine, a s ciljem što boljeg funkcioniranja turističkih zajednica u procesu smo donošenja Uredbi o namjeni i načinu raspodjele sredstava Fonda za turistički nedovoljno razvijena područja i kontinent te Fonda za udružene turističke zajednice za 2020. godinu, koje se trenutno nalaze na e-savjetovanju“, poručila je ministrica Brnjac.

Direktor Staničić je naglasio kako je hrvatski turistički sektor u ovoj izazovnoj godini ostvario vrlo dobar rezultat koji daje blagi optimizam za 2021. godinu. „U ovom je trenutku izvjesno kako će pitanje pandemije korona virusa obilježiti i iduću godinu, pri čemu će čimbenik sigurnosti biti jedan od osnovnih preduvjeta u donošenju konačne odluke o putovanjima. Naše buduće aktivnosti ćemo još snažnije usmjeriti u digitalne kanale promocije i društvene mreže s fokusom na najbliža europska tržišta kojima su hrvatske destinacije lako dostupne cestovnim pravcima, poput Njemačke, Slovenije, Austrije, Poljske, Češke, Italije, Mađarske i dr. Također, s obzirom da u budućnosti očekujemo rast domaćeg turizma u ukupnom rezultatu, planiramo i snažniju promociju turizma i posebnih turističkih projekata namijenjenih domaćim gostima“, zaključio je Staničić.

Prema Godišnjem programu rada i financijskom planu za 2021. godinu, u idućoj se godini planiraju ukupni prihodi Hrvatske turističke zajednice u iznosu od oko 285 milijuna kuna, dok će aktivnosti, između ostalog, biti usmjerene na pojačane marketinške i PR aktivnosti kako bi se kompenzirao pad intenziteta marketinških aktivnosti na razini sustava turističkih zajednica. Osim intenzivnijih kampanja usmjerenih generalnoj promociji, navedeno podrazumijeva i dodatno jačanje kampanja i aktivnosti u domeni strateških projekata. Također, u nadolazećem će razdoblju u fokusu biti i daljnje jačanje odnosa s ključnim partnerima, kao i predstavljanje cjelokupne hrvatske turističke ponude s naglaskom na sigurnost te dobru pripremljenost hrvatskih turističkih destinacija u okolnostima globalne pandemije.

Na sjednici su članovi Turističkog vijeća usvojili i prijedlog Izmjena i dopuna Godišnjeg programa rada i financijskog plana u 2020. godini. Naime, zbog globalne pandemije i gospodarskih posljedica došlo je do smanjenja prvotno planiranih prihoda i rashoda Hrvatske turističke zajednice. Dodajmo kako je članovima vijeća predstavljena i informacija o realiziranom turističkom prometu u dosadašnjem dijelu godine u kojem je u Hrvatskoj, prema podacima sustava eVisitor, ostvareno više od 54 milijuna turističkih noćenja što predstavlja 50 posto lanjskog rezultata u istom razdoblju. 

REX