Gaming industrija kao pokretač lokalnog razvoja

Gaming industrija kao pokretač lokalnog razvoja-121635

RAST GAMING INDUSTRIJE U HRVATSKOJ
Video igre su elektroničke igre koje se mogu igrati na uređajima kao što su igraće konzole, mobilni telefoni ili osobna računala. Sama industrija video igra je gospodarska grana koja se bavi razvojem, unovčavanjem i  promidžbom video igara. Unovčavanje je postupak kojim proizvod (u ovom slučaju video igra) vraća novac svima koji su uključeni u stvaranje igre ili, pak, imaju autorska prava. Gaming sektor postiže strmoglave brojke s kojima se više ne mogu mjeriti ni glazbena ni filmska industrija. Procjene kažu da nastavlja rasti, baš kao i broj igrača i zainteresirane publike. Prihodi spomenute industrije munjevito rastu iz godine u godinu - predviđa se da bi njena vrijednost u 2021. trebala doći do 180 milijuna dolara, dok bi do 2023. ta cifra trebala iznositi nevjerojatnih 200 milijardi dolara. No gaming industrija nisu samo video igre. Ovdje se danas svrstava i casino, odnosno njegove online inačice kao što je Rizk. Inače, riječ je o jednoj od najmoćnijih i najbrže rastućih industrija u svijetu - čak i u vremenima kad brojni drugi sektori prolaze kroz krizna razdoblja i velike gubitke.

Uspjesi na domaćem terenu

Hrvatska ide u korak sa svjetskim trendovima te i sama konstantno radi na razvoju inovacija unutar gaming industrije. Na domaćem smo tržištu pritom mogli vidjeti zapanjujuć rast sa 130 milijuna na 325 milijuna - s tim da te brojke još uvijek strmoglavo rastu.

Od naših firmi najpoznatiji tržišni igrač je Nanobit koji je, uz velik udio na domaćem, prisutan i na tržištima diljem svijeta. Nanobit je prodan švedskoj grupi Stillfront, i to za nevjerojatnu cifru od gotovo milijardu kuna. Njihove igre preuzete su preko 145 milijuna puta, s tim da ih mjesečno igra više od 10 milijuna aktivnih igrača diljem svijeta.

Uspjehe niže i Pandora studio, vlasnik brenda Gamepires koji je izdao ‘SCUM’, izrazito popularnu survival igru koja drži rekordnu prodaju u prva 24 sata. Gaming industrija, uz povećane prihode, donosi i konstantan rast zapošljavanja - kako na svjetskom, tako i na domaćem terenu.

Rast gaming zajednica

Gaming zajednice novi su globalni gradovi koji ne poznaju granice - bar ne one fizičke - a popularni brendovi moraju početi ulagati u njih kao da su u pitanju svjetske metropole, primjerice New York, London ili Tokio. U ovom slučaju granice grada nisu definirane određenim mjestom, već zajedničkim interesima. Igrači su pritom stanovnici igara u kojima žive i između kojih putuju. Zajedničkim snagama grade digitalne gradove, svaki s nizom bogatih i raznolikih kulturnih normi i rituala.

Ti su digitalni gradovi evoluirali u velika, važna kulturna središta. Igre su nekoć bile način zabave i opuštanja u vlastitoj sobi, da bi u samo dva desetljeća napravile ogroman skok i postale pravi društveni fenomen. Ono što se nekad smatralo subkulturnim hobijem ili nečim rezerviranim samo za "štrebere" u podrumima, postalo je glavni pokretač kulturnog utjecaja i brojnih zajednica koje su strastveni igrači razvili putem.

U Hrvatskoj je, primjerice, aktualna udruga Lege, koja se bavi promicanjem i razvojem informatike i gaming kulture. Udruga također okuplja mlade te potiče interes za gaming svijet putem organiziranja turnira, edukativnih radionica i ostalih grupnih aktivnosti vezanih za igranje. Bitno je spomenuti i Croatian Game Developers Association (CGDA), neprofitnu organizaciju koja promovira, podržava i povezuje hrvatske firme u gaming industriji.

Igrači čine ogroman udio u svjetskoj populaciji - gotovo 67% Amerikanaca i 46% Kineza redovito igra igre. Sve je više gejmera koji u svojim karijerama ubiru milijunske iznose, dok stotine drugih zarađuje desetke tisuća dolara mjesečno.

Njihovu publiku čini nekoliko stotina milijuna ljudi - iako i ta brojka konstantno raste. Procjenjuje se da bi u svijetu trenutno moglo biti više od 200 milijuna gejmera - s tim da je dolazak pametnih telefona samo proširio krug igrača, učinivši igranje dostupnim za ljude različitih profila, bez obzira na godine.

Ni Hrvatska ne zaostaje za trendovima - uz rast broja zaposlenih, jačanje industrije i povećanje profita, tu su i brojni akteri koji rade na razvoju i promidžbi industrije videoigara te nastoje osnažiti interes mladih za ogroman potencijal gaming svijeta.

(REX)