Furio Radin: ‘Putokazi na novoj dionici državne ceste nisu dvojezični’

Furio Radin: ‘Putokazi na novoj dionici državne ceste nisu dvojezični’-86827

OSVRNUO SE I NA KURIKULARNU REFORMU TE JASENOVAC
Furio Radin, saborski zastupnik talijanske nacionalne manjine i predsjednik Talijanske Unije sazvao je konferenciju za medije kako bi se osvrnuo na tri bitne teme: 1. Problem dvojezičnih putokaza na novoj dionici državne ceste Pula-Vodnjan; 2. Komemoracija žrtvama ustaškog koncentracijskog logora Jasenovac; 3. Kurikularna reforma: neuključenost škola nacionalnih manjina u eksperimentalnom programu.

O pitanju lokalnog značaja odlučio je progovoriti nakon što su mu sami Puležani ukazali na propust na novoj dionici ceste od Pule prema Vodnjanu. Naime, putokazi na mnogim mjestima, posebice kružnim tokovima, nisu dvojezični, za razliku od onih na istarskom ipsilonu na kojima su imena mjesta i gradova napisana i na hrvatskom i talijanskom jeziku. U razgovoru s odgovornim osobama Radin je uspio tek doznati kako će se problem u skoro vrijeme riješiti, nakon što se, dakako, riješi i potrebna papirologija. ''Za nekoga je ovo sekundarno, možda čak i trivijalno pitanje, no ja mislim da živimo u regiji gdje su ovakva pitanja od velike važnosti jer živimo u multikulturalnoj Istri i naš zaštitni znak je mješavina kultura koju odlikuje tolerancija'' objasnio je Radin.

Furio Radin dotaknuo se i sporne ploče na kojoj je natpis 'Za dom spremni' a koja je bila postavljena nedaleko bivšeg logora u Jasenovcu pa premještena 10 km dalje. ''Smiješno je objašnjenje da je natpis 'Za dom spremni' nešto što se tiče drugih epoha. Natpis 'Za dom spremni' je kontaminiran i ne bi se trebao pojavljivati, ne samo u Jasenovcu, ne samo 10 km od Jasenovca, nego nigdje!''

Osvrnuvši se na nacionalni problem kurikularne reforme, Radin je objasnio kako je eksperimentalni projekt zahvatio 70-ak škola, no ne i one manjinske. ''Na javni poziv su se mogli javiti svi, a kako su naše škole jako aktivne, javilo se 6 škola - dvije srednje i četiri osnovne. Javila se i jedna češka, te jedna srpska škola, no škole nacionalne manjine nisu uzete u obzir u ovom eksperimentalnom dijelu. Kod nas to izaziva zabrinutost jer je odgovor na pitanje zašto je to tako uvijek isti – zbog tehničkih problema i nedovoljne dokumentacije. Moj bi prijedlog bio da škole, poput onih talijanskih, koje imaju određene posebnosti, pristupe jednom eksperimentalnom programu, o čemu ću i popričati sa ministricom Divjak'' zaključio je Radin.
(Rex/foto:Manuel Angelini)