Filip Zoričić: Učenici ne trebaju subotom nadoknađivati izgubljeno

Filip Zoričić: Učenici ne trebaju subotom nadoknađivati izgubljeno-101189

KRATKI RAZGOVOR S RAVNATELJEM PULSKE GIMNAZIJE O ŠTRAJKU PROSVJETARA
Iskoristili smo današnji štrajk u istarskim školama da malo porazgovaramo sa trenutačno jednim od najvoljenijih prosvjetara Filipom Zoričićem koji sa svojom pulskom Gimnazijom u svakom pogledu radi čuda i pokušava djeci dati ono što život nosi. Ipak, ovaj put nije nam tema bila Gimnazija i rad u njoj, nego nas je zanimao njegov stav o štrajku.

Za početak, kako prolazi štrajk u vašoj školi, pulskoj Gimnaziji?
- U Gimnaziji su sve djelatnice i djelatnici u štrajku, osim jedne kolegice. Solidarni smo i uporni i to je najvažnije. Ja kao ravnatelj brinem da škola funkcionira, a kolegice i kolege se bore za svoja prava.

Kakav je stav nastavnika Gimnazije o štrajku?
- Stav je jasan: povećati koeficijent i plaću. Traže ono što im pripada i da se samo i jednostavno cijela vertikala zaposlenih u obrazovanju izjednači s koeficijentima. Naglasio bih kako to nije samo štrajk za više novca na računu, već prije svega riječ je o borbi za dostojanstvo i da društvo napokon shvati kako je obrazovanje važno, kako su učitelji važni za društvo, za djecu, za mlade, za budućnost.

Vi ste izjavili da u srednjim školama rad subotom se nastavnicima mora dodatno platiti, a učenici nisu dužni dolaziti na nastavu neradnim danima, što to znači u slučaju da se odluči subotom nadoknađivati nastava?
- Sve što ću navesti proizlazi iz članaka iz Državnog pedagoškog standarda i iz Kolektivnog ugovora, a koji se odnose na mogućnost nadoknade.

Na temelju tih članaka (Članak 12. (1)):

Opterećenje učenika teorijskom nastavom ne smije biti veće od 6 sati dnevno, odnosno 30 sati tjedno. Nemoguća je (prema pedag. standardu) nadoknada subotom, a da satnica i raspored od ponedjeljka do petka budu cjeloviti, jer će rad subotom uzrokovati broj sati iznad 30 za učenike. Rad subotom je moguć (jer subota nije neradni dan), ali onda treba dodatno platiti nastavnike (25%, prema kolektivnom ugovoru članak 19.) i dati im neke druge dane za neprekidni tjedni odmor (48 sati)  

Tjedni odmor:

Članak 33. (1) Zaposlenik ima pravo na tjedni odmor u trajanju od 48 sati neprekidno.

Članak 33. (2) Dani tjednog odmora u pravilu su subota i nedjelja. Učenike treba onda rasteretiti od ponedjeljka do petka. Na taj način nije moguće nadoknaditi sate i dane. Jedina mogućnost za nadoknadu je promjena Kalendara (MZO), što bi značilo skraćivanje učeničkih odmora praznika tijekom nastavne godine ili produljenjem nastavne godine u lipnju. To opet znači
promjenu GOO i Kurikuluma svih škola, ali je barem zakonski moguće.

Kakav je stav roditelja učenika o štrajku?
- Roditelji su uz nas i shvaćaju probleme. Ja se bojim samo, jer smo kao društvo nesolidarni i ljubomorni, da će štrajk kopniti i da će roditelji, ne govorim za naše roditelje, već općenito, pomalo okretati leđa učiteljima. Tu su najveći "problem" osnovne škole, jer je riječ o maloj djeci i problemu gdje ih pustiti, iako mnoge škole izlaze ususret.

Za kraj nas zanima i vaše mišljenje kako dalje?
- Moje mišljenje je da smo, općenito, slabi u štrajkovima i prosvjedima. Generalno ne funkcioniramo dobro i volio bih da se u tom segmentu ugledamo na Francusku i Italiju gdje sve staje, ako netko iz javnih službi štrajka. Kod nas se pak godinama promovira priča kako učitelji ne rade ništa, kako imamo cijelo ljeto za odmor itd. i tu paradigmu treba mijenjati. Treba promovirati baš mnoge učitelje koji su vrijedni, koji rade i koji su ambasadori svojih škola i svoga zanimanja. U svakom sustavu ima i truleži i tome treba stati na kraj pa se nadam kako će ovaj štrajk i to pitanje otvoriti. Učitelj mora biti početak stvaranja boljeg društva i tu nema od maka, a politika shvatiti kako je tome zaista tako.

(rex)