En Primeur 2020. - nikad veći broj istarskih vinara i mladih malvazija

En Primeur 2020. - nikad veći broj istarskih vinara i mladih malvazija-103915

67 ISTARSKIH VINARA I VIŠE OD 750 POSJETITELJA U HOTELU ESPLANADE
Da stanovnici glavnog grada Hrvatske itekako vole istarska vina potvrdio je još jedan uspješan En Primeur. Više od 750 posjetitelja, među kojima su bili vlasnici zagrebačkih hotela, restorana, vinoteka, poznati sommelieri, uživalo je u jednodnevnoj premijeri malvazija berbe 2019., koja se tradicionalno svake veljače organizira u zagrebačkom hotelu Esplanade.

Čak 67 vinara iz svih dijelova Istre, među kojima i zvučna imena vinske scene, i ove su godine po uzoru na slična kušanja u Francuskoj, predstavili mlade malvazije dok su još u bačvama, a prema riječima Nikole Benvenutija,  predsjednika Vinistre, udruge vinara i vinogradara Istre, riječ je o iznimnoj berbi koja će sigurno dati velika vina. 

„Malvazija kao istarski brend postala je atraktivan turistički proizvod, a prema procjenama čak 200 tisuća gostiju u Istru dolazi zbog naših vina. Istraživanja su pokazala da je eno-gastro ponuda među prva tri motiva dolaska gostiju u Hrvatsku. Takvi gosti dolaze već početkom ožujka, ali i u kasnu jesen što znatno produljuje pred i posezonu“, istaknuo Benvenuti.

Krunoslav Karalić, pomoćnik ministrice poljoprivrede na En Primeuru se osvrnuo na novi Zakon o vinu koji je donio administrativno i financijsko rasterećenje sektora u vrijednosti od 12 milijuna kuna.

„Zakon o vinu koji je lani stupio na snagu ukinuo je evidencijske markice te naknade za kontrole stavljanja vina u promet i uspostavio marketinško označavanje vina prema četiri nove vinogradarske regije – Hrvatska Istra i Kvarner, Dalmacija, Središnja bregovita Hrvatska, Slavonija i Hrvatsko Podunavlje“, zaključio je Karalić

„Ako Austrija za marketing svojih vina izdvaja godišnje više od 8 milijuna eura onda to, sukladno svojim mogućnostima, treba i Hrvatska jer za nas vino nije samo prehrambeni i potencijalno važan izvozni proizvod, nego igra snažnu ulogu i u turističkoj ponudi te doprinosi brendiranju Hrvatske kao eno-gastro turističke destinacije. Zato je HGK zajedno s našim vinarima započela razgovore s Ministarstvom poljoprivrede kako bi se ispunile sve formalne pretpostavke i kako bi financiranje regionalnih organizacija vinara i nacionalna promocija vina postala stavka u državnom proračunu za 2021.“, istaknuo je Dragan Kovačević, potpredsjednik za poljoprivredu i turizam HGK.

Istarskim vinarima i ove su se godine pridružili proizvođači žlahtine i autohtonih sorti bregovite Hrvatske, a mlada vina savršeno su se sljubila uz vrhunske istarske pršute Jelenić.

(REX/Foto Tomislav Smoljanović)