Dan Istre u Matici hrvatskoj

BOŽIĆNI KONCERT - GLAZBENO-POETSKI RECITAL BRUNO KRAJCAR
U organizaciji istarskih ogranaka Matice hrvatske, u njenoj Središnjici u Zagrebu,upriličen je 17. prosinca, u podne, Božićni koncert-glazbeno-poetski recital Bruno Krajcar :Mate Balota renomiranog istarskog glazbenika i kompozitora Bruna Krajcara i njegovih gostiju, KUD-a Mate Balota iz Raklja te vrsne mlade glumice i kantautorice Elis Lovrić iz Labina, koji su tom prilikom predstavili novi, nedavno završeni, multimedijalni projekt na CD-romu Bruno Krajcar : Mate Balota - u izdanju Cantus-a.
U Svečanoj dvorani Matice hrvatske, pred mnoštvom hrvatskih uglednika, članova Matice hrvatske i sedamdesetak studenata Kroatistike i Kulture i turizma sa Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, pozdravni govor održao je predsjednik Matice hrvatske - Igor Zidić, prispodobivši aktualnu predblagdansku društveno-socijalnu zbilju i opće duhovno stanje Hrvatske slikom starice koja prekapa po kontejneru, a Bruna Krajcara, njegove goste i projekt Bruno Krajcar : Mate Balota, najavili su i predstavili David Ivić - predsjednik pazinskog ogranka Matice hrvatske i grafički urednik ovog projekta te Daniel Mikulaco - tajnik pulskog ogranka Matice hrvatske i književni savjetnik na ovom projektu.
Riječ je o Krajcarovom glazbeno-poetskom hommage-u velikom modernom istarskom i hrvatskom književniku, Miju Mirkoviću (Mati Baloti) i njegovoj zbirci ( jednoj od najbitnijih čakavskih pjesničkih zbirki uopće) Dragi kamen (Pododbor Matice hrvatske,1938.). Osebujan Balotin modernitet, njegov osobit lirski osjećaj za specifičnu istarsku zavičajnu problematiku i vrhunski estetski dosezi u Dragom kamenu, koji čine Balotu relevantnim i aktualnim i danas, bili su osnovnim motivom ove Krajcarove zahvale Baloti i zavičaju. Kao dobar poznavatelj istarske glazbene tradicije i vrhunski kompozitor, Krajcar je, uglazbivši dvanaest Balotinih pjesama u suvremenim glazbenim izričajima (u blues-u, u jazzu, u rapp-u, u klapskoj pjesmi, ...), kroz sve provukao niti istarske glazbene ljestvice, stopivši tako istarsku autohtonu glazbenost, čakavsku Balotinu riječ i suvremeni glazbeni senzibilitet, tj. tradicionalno, moderno i suvremeno, u dojmljivu, skladnu i visoko estetiziranu postmodernu poetsko-glazbenu strukturu. Vrhunske izvedbe Krajcara i gostiju, a izvedene su pjesme: Kozà, Pramalĩće, Kalavõjna, Šparoge, Pastirìca, Zornìce, ..., pročitani su njihovi prepjevi na engleski (Igora Grbića) i talijanski (Danijela Načinovića) jezik te prikazan video-spot za pjesmu Kozà, rezultirale su spontanim gromoglasnim pljeskom oduševljene publike, koja je pokazala da cijeni visoke dosege istarske čakavske riječi i glazbe te razumije njenu univerzalnost i izvan konteksta zavičajnosti. Uslijedilo je tradicionalno prigodno Matičino Božićno druženje, uz delicije tradicijske istarske kuhinje i istarska vina, za što su zaslužni Općina Sveti Petar u Šumi te vina Trapan.
Daniel Mikulaco