Cijena cestarine na Ipsilonu za kunu skuplja

Cijena cestarine na Ipsilonu za kunu skuplja-93801

PRIOPĆENJE BINA-ISTRE O POSKUPLJENJU CESTARINE
Sa prvim danom nove godine, vozači Istarskog ipsilona primijetili su da je na pojedinim dionicama cijena cestarine za kunu veća od dosadašnje. Kako saznajemo iz Bina-Istre od 01.01.2019. godine uvedene su manje korekcije na cjeniku naplate cestarine Istarskog ipsilona pri čemu se cijena cestarine glavnih pravaca prosječno povećala za inflaciju koja iznosi 1,6%. Za osobna vozila, cijena prolaza kroz tunel Učku ostala je nepromijenjena. Na isti način, nije se promijenila cijena cestarine većine kraćih relacija koje uglavnom koriste redovni korisnici radi odlaska na posao ili školovanja.

Na naš upit o razlozima poskupljnja, Christian Santaleza, direktor Bina-Istre navodi kako se manje korekcije za inflaciju uvedene sa 01.01. odnose na dulje pravce, a njegovo priopćenje u cjelosti preenosimo:

''Pred Bina-Istrom je veliki investicijski ciklus tj. izgradnja punog profila autoceste na dionici Rogovići-tunel Učka pa je zadržavanje financijske stabilnosti svakako potrebno. Pored toga, opredijelili smo se za visoke standarde sigurnosti prometa i uređenosti infrastrukture. Našim domaćim vozačima, kao i gostima, želimo priuštiti iznad prosječan standard vožnje našim dionicama a infrastruktura Istarskog ipsilona mora biti isto toliko dobra kao i na svim glavnim pravcima autocesta razvijenih zemalja. Da bi se to postiglo, Bina istra je pokrenula velike investicije u obnovu starih objekata (vijadukata), zamjene asfalta, opreme na cesti i u tunelu te u građenje punog profila od Pazina to Matulji. Povećanje prihoda od cestarine je preduvjet za ulaganja i završetak punog profila Istarskog ipsilona, posebice druge cijevi Tunela Učka.  

U dogovoru sa Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture i prema smjernicama EU, dugoročna je intencija da se smanje državne subvencije prema projektima gradnje autocesta u RH koje u konačnici opterećuju porezne obveznike. Navedeno se razvija kroz dvije mjere, prva je restrukturiranje dugova koje trenutno provode HAC i ARZ, a druga se provodi kroz usklađenje cijena cestarine za inflaciju prema EU praksi. Svijesni smo da nije riječ o popularnim mjerama pa nastojimo i dalje što manje opteretiti naše učestale korisnike.

Naime, obzirom na otežanu gospodarsku situaciju, odlučili smo da cijena prolaza kroz tunel Učku za prvu skupinu vozila ostaje ista a isto tako da se ne mijenja cijene većine kraćih relacija koje uglavnom koriste redovni korisnici radi odlaska na posao ili školovanja. I dalje pazimo da naše cijene po km budu u skladu sa cijenama koje se naplaćuju na ostalim mrežama autoceste u RH, gdje cijena na pojedinim dionicama u ostatku Hrvatske doseže do 0,57 kn/km, dok cijena cestarine po km na Istarskom ipsilonu iznosi prosječno 0,49 kn/km (0,37 kn/km sa popustima).

Za naše redovne korisnike, uglavnom domicilno stanovništvo, želimo i ubuduće zadržati visoke popuste kako bi mogli i dalje koristiti Istarski ipsilon za svoja putovanja. Njima je na raspolaganju više ENC paketa od ENC PLUS koji nudi do 50% popusta na cestarinu, za one koji često putuju do ENC EASY sa 10% popusta za povremena putovanja. Svakako ističemo i poseban ENC paket, ENC NO LIMIT, koji nudi neograničen broj prolaska mjesečno čime je cijena prolaza kroz tunel Učku spuštena na 8,18 kn. Preko 100.000 vozača odabralo je te ENC pakete sa popustima što znači da smo osigurali povlaštene cijene za preko 40% svih korisnika Ipsilona. Računamo li da približno 50% putnika predstavljaju turiste, riječ je o gotovo svim lokalnim vozačima.

U sljedeće 3 godine, imat ćemo puno aktivnosti na Ipsilonu, kao što smo i najavili bit će angažirano do 1000 radnika kako bi se u što boljim uvjetima izgradio puni profil do tunela Učka. Kao i do sada učinit ćemo sve da naši radovi što manje remete normalno odvijanje prometa i da se izvode u što većoj sigurnosti.

U 2019. i dalje ćemo biti što prisutniji i sudjelovati u razvoju lokalne zajednice, i to kao na razini prethodnih godina sukladno našem internom programu održivog razvoja uglavnom usmjeren prema zdravstvu i mladima. Vrijedan inkubator za Pulsko rodilište, ultrazvučni uređaj za Dječju bolnicu Kantrida, obnova prostora Dnevnog centra za rehabilitaciju Veruda, kompjutori za Dječji dom Pula te novo kombi vozilo Down Syndrome Centar Pula, samo su neke od 30-tak mjera potpore koje smo nedavno realizirali.

Christian Snataleza direktor Bina-Istre.''

(rex)