Cerovac: Samački hoteli Uljanik Standarda ne bi trebali mijenjati namjenu

Cerovac: Samački hoteli Uljanik Standarda ne bi trebali mijenjati namjenu-110562

BORIS CEROVAC PIŠE O TOME ŠTO SE SPREMA ZA RADNIKE I KORISNIKE ULJANIK STANDARDA
Sve promjene u društvu odnose se na čovjeka i traže postavljanje pravih pitanja. Nakon stečaja i likvidacije većine Uljanikovih društava došao je na red i Uljanik Standard, društvo koje uz ugostiteljske usluge (koje se drastično umanjene), stanova u najmu, daje uslugu stanovanja u samačkim hotelima i drugo.
   
Uljanik d.d. kao vlasnik Uljanik Standarda odlučio je objaviti prodaju cijelog Uljanik Standarda. Naravno, ako se Uljanik d.d. odlukom skupštine vjerovnika treba likvidirati, onda se sva imovina mora prodati. 
    
Tko će kupiti Uljanik Standard? Za koliko novaca i s kojom namjerom? Sve su to pitanja na koja nemamo odgovore i nastaje bojazan da će se kupovinom, novi vlasnik riješiti dijela ili svih zaposlenih radnika, a kojih danas ima oko dvadesetak. Nadalje, u još gorem položaju moglo bi se naći preko stotinjak nekadašnjih Uljanikovih radnika i ostalih građana Pule koji koriste usluge samačkih hotela. Većina njih i danas jedva spaja kraj s krajem i tek su na korak od socijalnog propadanja. 
    
Moguće je da „netko“ za male novce otkupi Uljanik Standard te dio toga prenamjeni u drugu svrhu. Što ako taj „netko“, novi vlasnik odluči samačke hotele prenamijeniti u neku drugu djelatnost? Svi korisnici, znači njih stotinjak završit će na ulici, bez krova nad glavom i mogućnosti da imaju bilo kakav smještaj. 
   
Upravo zato, pokušao sam saznati podatke o mogućim kupcima, pa tako i što mogu očekivati zaposleni radnici i korisnici usluga Uljanik Standarda, ali nisam uspio doći do nikakvog saznanja. Dakle, u neslužbenim razgovorima sa sadašnjim direktorom Uljanik Standarda i predstavnikom grada Pule te pisanim porukama prema stečajnoj upraviteljici Uljanik d.d. nisam uspio saznati ništa novog. 
     
Nadam se da većina građana Pule dijelit će moje mišljenje, kako samački hoteli ne bi trebali mijenjati namjenu, a upravo zbog toga o prodaji Uljanik Standarda trebalo bi voditi ozbiljan socijalni dijalog - sa spoznajom o posljedicama i odgovornosti takve odluke. 
     
Vrijeme je da se u priču uključe svi zainteresirani akteri, od direktora Uljanik Standarda, Stečajne upraviteljice, predstavnika grada Pule, socijalne službe, udruge građana i svih onih koji mogu doprinijeti pozitivnom rješenju. Rješenju kojim se zadržava zaposlenim radnike koji rade u Uljanik Standardu, kao i spašava korisnike samačkih hotela od završavanja na ulici, bez krova nad glavom. Sve to na temelju svijesti i savjesti za društvo i ljude.
     
U Jadranskom sindikatu, pozivamo na razgovore i moguće dogovore, kako bi spriječili negativan učinak, a ne kasnije, opravdavali se za moguće posljedice, pri tom krivicu prebacivali na druge.
(rex/tekst Cerovac Boris, predsjednik Jadranskog sindikata)