Borghesia nakon 29 godina nastupa u Puli

DVORIŠTE ROJCA, PETAK, 16.8. U 21 SAT
Borghesia, najznačajniji pulski bend koji nije iz Pule, nakon 29 godina ponovno nastupa u Puli u petak, 16. kolovoza u dvorištu Rojca.

"Borghesia nastaje iz pozorišne trupe FV 112/15 koju su 1979. godine osnovali studenti sociologije i filozofije iz različitih gradova, tako da su prvu postavu grupe činili muzičari iz Pule", piše u YU ROCK ENCIKLOPEDIJI Petra Janjatovića.

Slovenski pioniri elektronske muzike i video umjetnosti, u Pulu se vraćaju s novim studijskim albumom ‘“Proti kapitulaciji”. Duo Aldo Ivančič i Dario Seraval osamdesetih su godina uspjeli stvoriti vlastiti audio-vizualni jezik koji je doprinio europskoj electronic body music sceni. Njihova izdanja za nezavisne izdavače PIAS smatraju se za jedne od vrhunaca mračnih elektronskih zvukova 80. godina. Svoju viziju seksepilnog i jezivog EBM-a Borghesia je zamrznula na kraju prošlog milenija.

Borghesia - Ljubljana spi

Album otvara pjesma “Odprite muzeje” koja je obilježena slobodnom plutajućom formom i tamnom atmosferom nekontroliranog i sveprisutnog nacionalizma. Bend nas suočava s filmskom zvučnom kulisom umiruće Europe. 

Hipnotički tonovi vokala Daria Seravala, Irene Tomažin Zagoričnik, Jelene Rusjan i Ive Poderžaja dopunjavaju ponekad plesne, ponekad paranoidne, ali uvijek neuhvatljive instrumentalne linije gitarista Andraža Mazija i Saše Benka. Kaotičnu višeslojnost pod utjecajem Luigija Russola, autora manifesta The Art of Noises (1913), kroz kolažiranje ritmičke linije, semplova, terenskih i instrumentalnih snimaka, fragmenta Stravinskog i narodno-zabavne glazbe, zvukovnih cut-up elemenata te vokala, iskristalizirao i povezao Aldo Ivančič.

Borghesia - Odprite Muzeje

Album se bazira na svevremenskoj poeziji Srečka Kosovela (1904-1926). Kraški »Nikola Tesla modernističke poezije«, fan brzog tehnološkog napretka, u svom se kratkom ali plodonosnom životu razvio u jednog od lucidnijih kritičara tadašnje europske politike. Kosovel je bio pjesnik koji je prije Burroughsa osmislio cut up tehniku i prije Bowieja napisao pjesmu ‘Heroes’. Njegove aktualne riječi poput bombi padale su po sterilnom parlamentarizmu i malograđanštini. Danas su ponovo oživljene u muzici Borghesije koja sa Kosovelom ponavlja slogan “otvorite muzeje za nacionalizam” i druge mrtve ideje.

“Proti kapitulaciji” snimio je, producirao, miksao i masterizirao Aldo Ivančič. Vizualni izgled albuma rad je mladog svestranog slovenskog umjetnika Mateja Stupica. Album je objavljen 2018, za Moonlee Records u digitalnom formatu, na CD-u i kao dupla vinilna ploča.

U doba, kada mladi producenti pokušavaju reproducirati izvorni EBM zvuk, Borghesia se usmjerava prema neistraženim potencijalima. Rezultat je tajanstvena zvučna psihoanaliza europskog srca. “Proti kapitulaciji” je mračno psihodelično putovanje koje budi osjećaj nužnosti... Koliko nužno može i mora zvučati svaki poziv protiv kapitulacije.


URAR je pulski trio koji s radom započinje u travnju 2016. kao dvojac u sastavu Dejan Gotal (vokal i gitara) i Emil Rojnić (bubanj). Krajem godine bendu se priključuje Aida Dražić (bariton sax) te je URAR u punom sastavu zagazio u 2017. koja je donijela puno rada, kreacije i potvrdu zvučnog identiteta, te kao plod toga izlazak pred publiku. Tako je bend uz svu silu proba snimio materijal za prvi album te nastupio na nekoliko koncerata u Puli i okolici, te Kopru i Zagrebu.

Trojac prilično različitih osobnosti i raspršenih glazbenih afiniteta i utjecaja izrastao je u jedinstven i osebujan kolektiv koji fuzijom mnogih glazbenih stilova, karizmom i jednostavnošću osigurava avangardni glazbeni izričaj vedro depresivnih boja.

 

Ulaz na koncert je slobodan. Organizator koncerta je Savez udruga Rojca. Program Ljeto u Dnevnom/Koncerti u dvorištu Rojca financiran je sredstvima Ministarstva kulture, Zaklade Kultura nove i Grada Pule.

(Rex)

Facebook komentari