Apel za pomoć organizatorima događanja

Apel za pomoć organizatorima događanja-104847

UZ ORGANIZACIJU EVENATA VEZAN JE CIJELI JEDAN NIZ POSLOVA
Apel za pomoć upućen je nadležnim institucijama kako bi organizatori događanja mogli opstati do završetka krize koju je uzrokovala korona. Apel dolazi od strane Udruženja organizatora i realizatora događanja, u kojem su 54 poduzeća koja se bave iznajmljivanjem opreme za realizaciju događanja te agencije za organizaciju događanja.

Marko Perica iz Udruženja poziva struku da se pridruži apelu koji je upućen Vladi, Ministarstvu gospodarstva, poduzetništva i obrta, Ministarstvu financija, Ministarstvu rada i mirovinskog sustava, HGK-u, HUP-u, HOK-u i udruzi Lipa. Navedenim institucijama poslani su zahtjevi kojima se želi omogućiti opstanak onima koji se bave organizacijom događanja. Apel u cijelosti prenosimo u nastavku:

"Poštovani,

obraćam vam se ispred Udruženja organizatora i realizatora događanja, u kojem su se okupila 54 poduzeća koja se bave iznajmljivanjem opreme za realizaciju događanja (rental – audio, video, rasvjetna oprema, sajamska oprema, konferencijska oprema, šatori i ostala oprema…) te agencija za organizaciju događanja (event agencije – koncerti, konferencije, sajmovi, kongresi, promocije, korporativna događanja …). Popis najvećih takvih poduzeća na hrvatskom tržištu vam dostavljam niže u ovom dopisu.

Budući da smo struka koja se bavi isključivo organizacijom i realizacijom događanja, za nas, iako potpuno razumljiva, zabrana javnih okupljanja kao prva uvedena mjera za sprječavanje širenja pandemije uzrokovane COVID-19 virusom, znači također potpunu zabranu rada i privređivanja, bez ikakvih naznaka kada bi se isto moglo ponovno uspostaviti. Prema svim podacima prikupljenim od strane potpisnika ovog Apela radi se o poduzećima koja zapošljavaju 349 radnika. Napominjem, međutim, kako se radi o inicijalnom popisu sa samo najvećim poslovnim subjektima iz ove grane, koja čine okvirno 20% ukupnog broja aktivnih subjekata na predmetnom tržištu, dok je prema našoj procjeni broj ukupno zaposlenih u struci oko 2.000.

Bez ikakve namjere da ignoriramo težinu posljedica s kojima se suočavaju i druge gospodarske grane, mi smo jedan od rijetkih sektora kojima je poslovanje preko noći u potpunosti prekinuto. Naše poslovanje i privređivanje ne postoji dok god postoji zabrana javnih okupljanja, a napominjemo i da će i nakon ukidanja rečene zabrane morati proći neko vrijeme prije nego se javna okupljanja ponovno počnu organizirati, dok će, s druge strane, a primjerice, neposredno nakon ukidanja zabrane za prijevoznike i normalizacije protoka na graničnim prijelazima, prijevoznici odmah uspostaviti svoje redovno poslovanje. Naglašavam još jednom kako je naša struka pogođena prva, u potpunom obimu te će upravo njoj najduže trajati povratak u uobičajeni operativni tok.

Posljedice donesenih mjera konkretno nas onemogućavaju u sljedećim do sada redovno izvršavanim poslovima i obavezama prema našim zaposlenicima i Državi:

– osiguravanje velikog broja stalnih radnih mjesta kroz cijelu godinu, nevezano uz sezonski rad ili regiju poslovanja,
– uredno plaćanje Poreza i doprinosa vezanih uz stalna zaposlenja,
– privremeno ugovorno angažiranje stručnog osoblja (tehničkih, umjetničkih i strukovnih zanimanja),
– uredno plaćanje Poreza i doprinosa vezanih uz privremene ugovorne angažmane,
– povremeno zapošljavanje studenata i umirovljenika,
– uredno plaćanje Poreza i doprinosa vezanih uz povremeno zapošljavanje studenata i umirovljenika,
– podržavanje i poticanje inovacija na polju tehničkih ostvarenja,
– podržavanje i pokretanje humanitarnih projekata,
– opskrbljivanje poslom široke lepeze uz našu struku vezanih drugih profesija – inženjera, tehničara i majstora tehničara, tiskara, digitalnih profesionalaca i programera, bravara, stolara i prijevoznika, do umjetnika raznih usmjerenja (fotografa, slikara, dizajnera, glumaca, glazbenika i mnogih drugih).

U redovitim okolnostima naša je djelatnost u poslovanju i razvoju potpuno samostalna. Svjesni smo kako samo kontinuirani i uporni rad donosi rezultate, ne oslanjamo se u redovnom poslovanju na poticaje i bilo kakav vid pomoći države ili jedinica lokalne samouprave, naučeni smo na sukanje rukava, uzimanje stvari u svoje ruke i samostalno, poslovno-planirano djelovanje. Svjesni smo kako cijela situacija u kojoj se nalazimo nije rezultat lošeg poslovanja već je produkt više sile, zbog čega apeliramo, složno i zajednički, da nas se ne previdi.

Ovim apelom upućenim institucijama iz zaglavlja, predlažemo sljedeće mjere za olakšanje nastale situacije, a sve kako bi naša djelatnost te mi kao poduzetnici i poslodavci mogli opstati do završetka
ove krize:

– moratorij na kredite i leasinge do potpunog okončanja pandemije i ponovnog pokretanja tržišta,
– nepovratno financiranje kompletnih doprinosa na plaće zaposlenika,
– sufinanciranje 60% osobnog dohotka svih zaposlenika osim vlasnika i članova uprave,
– odgodu isplate akontacija poreza na dobit,
– isplatu poreza na dobit za prethodnu godinu,
– isplatu PDV-a za veljaču 2020. i sve naredne mjesece do potpunog okončanja pandemije i ponovnog pokretanja tržišta,
– obustavu obračuna komunalne naknade do potpunog okončanja pandemije i ponovnog pokretanja tržišta.

Pozivamo vas na sastanak na kojem bismo gore navedene mjere prokomentirali te što žurnije proveli u djelo. Pozivamo i ostatak struke da se pridruži ovom apelu, opću javnost da solidarno podrži ove zahtjeve, a institucije iz naslova što hitnije očitovanje.

Ispred Udruženja organizatora i realizatora događanja,
Marko Perica

(REX)