Amsterdamska koalicija o Zakonu o izbornoj promidžbi

Amsterdamska koalicija o Zakonu o izbornoj promidžbi-95686

AK: HDZ S HNS-om I BANDIĆEM ŽELI KUPITI EUROPSKE IZBORE
HDZ s koalicijskim partnerima HNS-om i Milanom Bandićem izmjenama Zakona o financiranju političkih aktivnosti, izborne promidžbe i referenduma želi kupiti europske izbore, poručili su danas ispred Amsterdamske koalicije saborski zastupnik IDS-a Tulio Demetlika, predsjednica GLAS-a Anka Mrak Taritaš i predsjednik HSS-a Krešo Beljak.

Saborski zastupnik IDS-a Tulio Demetlika istaknuo je da su vladajući „do jučer u Lici za izbore trošili državne resurse provodeći kampanju u vrijeme radnog vremena, licitirajući projekte s proračunskim novcem, a već danas nam guraju pod nos novi zakon jer im izgleda nije dovoljno novaca na raspolaganju!“

Napomenuo je da HDZ želi povećati dozvoljen iznos izborne promidžbe za europske izbore sa 1,5 milijuna kuna na 4 milijuna kuna! – Pri tom, ne ustručavaju se takvo što tražiti u izbornoj godini, što bi samo po sebi bilo itekako problematično, već bi taj zakon stupio na snagu u tjednu u kojem će Predsjednica Republike raspisati izbore! Osim toga, zakon stupa na snagu u tjednu kad se raspisuju izbori, unatoč preporukama Venecijanske komisije Vijeća Europe da se u izbornoj godini ne mijenjaju izborna pravila – naveo je Demetlika primijetivši kako to puno govori o tome koliko Vlada poštuje europske standarde.

- HDZ-ov novi zakon nije ništa drugo nego srozavanje demokratskih standarda. Takvim je ponašanjem HDZ uspio dovesti građane do toga da budu potpuno nezainteresirani za politiku i izlazak na izbore. Tonemo na samo dno i to jednostavno mora prestati,  zaključuje Demetlika.

Predsjednica GLAS-a Anka Mrak Taritaš upitala je zašto su se vladajući odlučili za takve promjene. „Zato da bi mogli potrošiti 4 milijuna kuna na izbore legalno!, kazala je Mrak Taritaš dodavši kako predložene izmjene zakona nisu riješile netransparentnost ni sivu odnosno crnu zonu. Tu daje primjere posljednje kampanje za lokalne izbore kad je, kaže, cijeli Zagreb bio oblijepljen plakatima Milana Bandića, no on je i dalje tvrdio da nije potrošio kune na kampanju, a sličnom primjeru, dodaje, svjedočili smo i na posljednjim izvanrednim izborima u Ličko-senjskoj županiji.

- Mi smo dali jedan amandman na ovaj zakon, a to je da stupa na snagu 1. lipnja, odnosno nakon europskih izbora, jer bi to značilo da bar malo u Hrvatskoj držimo do demokratskih procedura – poručila je Mrak Taritaš.

Predsjednik HSS-a Krešo Beljak apelira protiv ovakvih izmjena zakona, posebice protiv povećanja novca za izbornu promidžbu. - Kampanje 2019. godine nisu i neće biti iste kao što su bile prije petnaestak godina na tehničkoj razini. Danas se za puno manje novaca može doći do puno više ljudi, prvenstveno kampanjama na društvenim mrežama. – Ako svejedno idu mijenjati na taj način Zakon o izbornoj promidžbi, onda nego si u kampanji uzmu slogan iz stripa Alan Ford "Bolje živjeti sto godina kao bogataš nego jedan dan kao sirotinja pa neka im to bude moto cijele kampanje – zaključio je Beljak.

Na konferenciji za medije prisustvovali su i predsjednici HSU-a i Demokrata Silvano Hrelja i Mirando Mrsić.

(REX)