1,32 milijuna Hrvata koristi Internet

ISTRAŽIVANJE GfK

Premda oko 50% gra?ana (starijih od 15 godina) u Hrvatskoj ima osiguran pristup Internetu - korištenje je manje i iznosi 38% - što ?ini nešto preko 1,32 milijuna gra?ana suvremene pismenosti. Za korisnike, Internet i u Hrvatskoj postaje integralni dio njihova života. Gotovo polovica ih ?ak svakodnevno koristi Internet, odnosno tri ?etvrtine to ?ine na razini tjedna. Putem ovog medija korisnici se dopisuju (67%), pretražuju (65%), koriste ga za dnevno informiranje (53%)….

Premda Internet korisnicima u Hrvatskoj ?ini dnevni život jednostavnijim, ipak ga još nedovoljno koriste za pla?anje ra?una, sre?ivanje administrativnih potreba, za kupovanje…. Naime, brojni oblici korištenja Interneta ne ovise samo o pojedincu, ve?, u velikoj mjeri, i o državnim i drugim poslovnim subjektima (prvenstveno na podru?ju usluga) koji se još nisu organizirali na adekvatan na?in pa i nisu dostupni ili dovoljno jednostavni za ovaj suvremeni na?in sveobuhvatnog komuniciranja, informiranja, pružanja/korištenja usluga.

Kako god bilo i naši ljudi su, u poslovnom i privatnom životu, sve više ovisni o "cyberspaceu". Ta naša on-line populacija koristit ?e se Internetom još više i sve raznolikije – za razli?ite aktivnosti (bilo da prati vijesti, pretražuje razne izvore, dopisuje se, piše blog, sluša/skida željenu muziku, planira putovanja, pla?a ra?une, traži recepte, kupuje…). Korištenje ovog medija sve više postaje i njihov stil života.

Dakako, putem Interneta brže se postaje i dijelom današnjeg globalnog sela. Internet je postao komunikacijsko sredstvo preto?eno u interaktivni medij kojim se dnevno koristi više od dvije milijarde ljudi u svijetu. Danas, 26 godina nakon pojave prvog PC-a i 16 godina od pojave WWW-a (World Wide Web), prosje?na svjetska Internet populacija obuhva?a oko 17% ukupnog stanovništva. Raspon je od oko 4% u Africi do gotovo 69% u Sjevernoj Americi, ili 76% u Švedskoj. Prosje?na penetracija u Europi je na razini od 39%. Dakle, Hrvatska je upravo negdje na tom prosjeku. (Gfk/IP)