Kako osigurati pravilnu prehranu školaraca

HZJZ DONOSI 10 PRAVILA
Na internetskim stranicama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo objavljena su pravila za pravilnu prehranu školaraca. U nastavku Vam prenosimo pravila.

1. ZAPOČNI DAN DORUČKOM! Nakon cijele noći bez hrane, doručak puni tvoj "prazni stomak" i osigurava ti energiju za napore koji te očekuju u školi.
2. POKRENI SE! Lako je uklopiti tjelesnu aktivnost u svakodnevnu rutinu.
3. JEDI RAZNOLIKO I RAZNOBOJNO! Imaj na umu da nijedna namirnica ne može sama osigurati sve hranjive tvari.
4. JEDI UMJERENO - JEDI VIŠE PREPORUČENIH NAMIRNICA! Nije potrebno odrecati se određene hrane, samo treba ograničiti unos, količinu i učestalost.
5. JEDI DOVOLJNO ŽITARICA, VOĆA I POVRĆA! Ove namirnice osiguravaju ugljikohidrate koji ti daju energiju, ali i brojne vitamine i minerale te vlakna.
6 JEDI REDOVITO! Za kontrolu gladi je pametno pojesti međuobrok poput svježeg voća ili jogurta.
7. PIJ DOVOLJNO TEKUĆINE! Popij barem jednu i pol litru (6čaša) vode dnevno!
8. ODRŽAVAJ POŽELJNU TJELESNU MASU! Dobar način da održiš poželjnu tjelesnu masu i da se osjećaš dobro je pravilna prehrana i redovita tjelesna aktivnost.
9. HRANA NIJE DOBRA ILI LOŠA! Ne postoje "dobre" ili "loše" namirnice, samo dobre ili loše prehrambene navike.
10. ZAPOČNI ODMAH I POSTUPNO UVODI PROMJENE! Lakše je postupno uvoditi promjene u svoj način života nego odjenom uvesti velike promjene.

(rex)

Facebook komentari